ANNONS
Annons

Ny blixt på gång från Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Canon har WW garantier på sina L optik och inget annat. Resten har USA respektive EU garanti.

Har du någon källa till det? Jag har googlat runt och all info jag hittar från folk som faktiskt frågar canon säger att det är riktig internationell garanti på alla produkter som har "International Warranty" och är märkta med detta på garantibeviset. Både den blixt jag har och en vanlig 55-250IS från Thailand har detta uttryckligen.

De hade instant rebate när jag köpte en 580 EX II från B&H i november 2007, men den har ju inte blivit ersatt för det. Däremot var den ganska ny då.

Sorry.. vart lite otydlig där!
Har ingen källa direkt så men jag menade att om man köper av en lokalhandel i de påpekade länder där ingen ww garanti har nämnts vid köpet.

Jag handlade från asien bland annat och fick ww garantier men då var det inte från Canon, utan en tredjeparts leverantör som jag inte minns namnet på. De hade iaf deras servicecenter i usa.

Canon´s Limited International Warranty har jag ingen erfarenhet av så den vet jag ingenting om! Undrar vilka produkter som omfattas av den typen av garanti?

Ps. min källa är min erfarenhet och läsning på nätet. " Någorlunda trovärdigt ;) "
Har du någon källa till det? Jag har googlat runt och all info jag hittar från folk som faktiskt frågar canon säger att det är riktig internationell garanti på alla produkter som har "International Warranty" och är märkta med detta på garantibeviset. Både den blixt jag har och en vanlig 55-250IS från Thailand har detta uttryckligen.

Jag köpte en 580 ex2 i början av sommaren. Då var det billigast att handla från UK. Gick på ca 3800 ink frakt vill jag minnas. Ingen tull eller svensk ockermoms om man handlar från eu-land.

Deras grejer skickas från Hongkong, så de kommer inte från Europa så canons egen garanti gäller inte om det inte är världsgaranti. Däremot har SE egen 12-månaders garanti.
När det gäller blixtar så fick jag i alla fall med ett "Canon International Warranty Card" till min 430EX II som jag köpte gråimporterad i Thailand, så jag skulle visst vilja påstå att det är internationell garanti på dem.
Visst är det internationell garanti på blixtar.
Men vid gråimport köpt via utlandet hjälper det inte alla gånger.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto