Annons

Ny billigare Hasselblad på gång?

Produkter
(logga in för att koppla)
Info från Yfo:

Redan den 10 februari - fem dagar innan vi öppnar vår nya butik på Östgötagatan 100 - har vi smygpremiär med världslansering av nya Hasselblad H4D-40.

Se där... ;)

Haha! Vilken flopp! Kommer någon överhuvudtaget att köpa den där? Dessutom har den mindre sensor?? Herregud Hasselblad.. Ni skulle kunna släppa en riktig kamera, men ändå väljer ni att långsamt kväva er själva.. Fattar inte hur ni tänker?!

Verkar vara lite olika bud på vad H4D-40 kommer att kosta. Följande står på Hasselblads hemsida.

Hasselblad Medium Format DSLRs start at 11,995 EUR
(with 80mm HC lens)

Har sett uppgifter på pris runt 14 000 EUR.

Reklam. :) Trots att digitalt tar över allting, så säljer fortfarande analoga mellanformats-bilder bättre på min byrå, lite intressant, men kunderna gillar den analoga mellanformatslooken. Sen så älskar jag kort skärpedjup..
Kolla tex här, bilder tagna med en 6x7 mellanformatskamera.. iofs är 36x48 en bra bit ifrån 6x7-negativ men det är åtminstone dubbelt så stort som den fjuttiga FF sensorn.

http://tinyurl.com/yfpldnf

Vilken härlig känsla i bilderna! Visserligen fotat i fint ljus, men den tekniska känslan går ändå fram tycker jag. Var alla dessa tagna med analog mellanformat? Finns det nått digitalt system som kommer i närheten av den kombon av färger, microkontrast, skärpa och bokeh?

mvh johan

ANNONS