Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny bildskärm? Vilken modell?

Produkter
(logga in för att koppla)
ett ställe som kan vara värt att jämföra priser är www.itbutikken.com som ligger i danmark. Själv köpte jag min Sony G420 därifrån summa sumarum 800 spänn billigare än någon i sverige.

Det brukar bero lite på modell och märke vem som e billgast för dagen.

komplett.se brukar kunna vara med och kriga på priset åxå

En annan sak som du bör kolla upp om du tänker postorder köpa en skärm är vart posten tänker köra din skärm. Nu när det inte är en riktig post längre så hamnar tunga paket inte alls där man tänkt sig. (spenderade 300 spänn i taxi för att få hem skärm-jäveln)

Adamlid skrev:
En dyrare skärm är oftast lättare att kalibrera tycker jag. Jag sitter själv med en 21" Trinitron skärm och det är den bästa investeringen jag har gjort på länge, Den är superbra. Men den kostade ju en hel del åsse.
Nä. En ny 19" Hyndai kostar ca 3000:- och den verkar helt OK.
Finns på datorbutiken.com för 2995:-

Adam

2299 kr kan på får den för på oneshop.nu

Jag anser att Sony regerar när det handlar om konsument-CRT. Deras F520 21"-skärm är otroligt grym, men visst- då kostar det också. Min uppfattning är också att man bara tänker på de två trådarna en kort stund- sedan "tänker man bort dem" automatiskt. Bra info om Trinitron finns förresten här.

Men skulle jag har råd skulle jag absolut satsa på en platt Eizo-monitor idag. Jag har utvärderat ganska många platta skärmar i tjänsten, och den vassaste jag sett hittills i det här segmentet är Eizo FlexScan L685.

Men nu är jag egentligen alldeles "off topic", för ursprungsfrågan var: -"Går det att få en bra för ca 2000:-".

Mitt ärliga svar är: -Nej.

/Anders

anders_eriksson skrev:
Jag anser att Sony regerar när det handlar om konsument-CRT. Deras F520 21"-skärm är otroligt grym, men visst- då kostar det också. Min uppfattning är också att man bara tänker på de två trådarna en kort stund- sedan "tänker man bort dem" automatiskt. Bra info om Trinitron finns förresten här.

Men skulle jag har råd skulle jag absolut satsa på en platt Eizo-monitor idag. Jag har utvärderat ganska många platta skärmar i tjänsten, och den vassaste jag sett hittills i det här segmentet är Eizo FlexScan L685.

Men nu är jag egentligen alldeles "off topic", för ursprungsfrågan var: -"Går det att få en bra för ca 2000:-".

Mitt ärliga svar är: -Nej.

/Anders
19" Hyndai för strax över två den kanske inte är bäst men bra så mitt svar skulle nog bli JA

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar