Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny axelväska till vardags, blir tokig!

Produkter
(logga in för att koppla)

Millow

Aktiv medlem
Letar axelväska som jag kan köra D90 +/- grepp, 12-24, 50 och en blixt + lite filter i. Jag har länge funderat på Domke F-3x men tycker 2k för den är lite dyrt.

Har någon annan tips, hatar utseende på de "vanliga" kameraväskorna när man ska springa runt på stan o tar med sig kameran i fall att, därför lämnar jag kameran hemma nu för tiden... Skulle även funka med en vanlig bra väska som man kan trycka ner kameran i, och kanske klippa till lite liggunderlag eller nåt för skydd.

Tips please!

Letar axelväska som jag kan köra D90 +/- grepp, 12-24, 50 och en blixt + lite filter i. Jag har länge funderat på Domke F-3x men tycker 2k för den är lite dyrt.

Har någon annan tips, hatar utseende på de "vanliga" kameraväskorna när man ska springa runt på stan o tar med sig kameran i fall att, därför lämnar jag kameran hemma nu för tiden... Skulle även funka med en vanlig bra väska som man kan trycka ner kameran i, och kanske klippa till lite liggunderlag eller nåt för skydd.

Tips please!

Tycker du är inne på en kul idé, jag har byggt min kameraryggsäck på det viset en snygg skidryggsäck med mina egna inlägg av foam och liggunderlag, och kabinhake i bärremmen så man snabbt kan fästa kamera med black rapid

Köp F-3x om jag får råda

Tips please!

Jag har en Domke F-3x och trivs utmärkt med den. Jag får lätt ner min 40D med batt.grepp, 17-85 + ett eller två objektiv ytterligare samt lite annat smått och gott! En superskön väska! Jag betalade dock "bara" ca. 1200 kr när jag köpte den direkt från B&H.

Kolla in Billinghams sortiment, snygga men dyra.

"cambags punkt kom" är annars en bra sajt o börja leta om man inte vet riktigt vad man är ute efter, väskor i drivor, även en del recensioner.

Tips please!

Jag hittade en gammal Tamrac 80-talsväska som jag skar av locket på och stoppade ner i en lämplig ryggsäck.
Funkar ganska bra, i väntan på en riktig väska :)
Den blir dessutom helt anonym och skriker inte fotoväska, stjäl mig dyrt innehåll.

Upptäckte precis nyligen att det finns en UPPSJÖ med snygga skötväskor som skulle passa utmärkt till kameraväskor oxå på marknaden!

Visserligen är väl dom "designade" lite dyrare, men som sagt, det går att hitta riktigt fina väskor!

En skötväska lyser ju heller inte "kamera" på flera kilometers håll....

Har du kikat på Crumpler?
Jag sitter på en Crumpler New Delhi 620 och den är så stört snygg! Man får plats med en hel del utrustning, laptop (eller block och några böcker) samt att det ser ut som en helt vanlig axelremsväska. Dock så är de dyra, min gick på 1800. Men är du beredd att lägga ut en slant för en bra och snygg väska så kan jag rekomendera Crumpler.

Scandinavian Photo är de enda som säljer dem vad jag vet.

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9000802 (vit inne i, inte orange)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto