Annons

Ny 35mm kompaktkamera till syrran.

Produkter
(logga in för att koppla)

johanfalkman

Aktiv medlem
Syrran ska ha en bra kompaktkamera i studentpresent, vilken ska jag välja?

Canon mini II 795:- scandinavianphoto

Olympos My2 1295:- scandinavianphoto

bra ljusstyrka på dessa, inge zoom..men de ska det inte vara..

Kring 1000:- andra tips?, vilken e bäst av dessa?

Vet att My2 tar sjyssta bilder, den e testad av undertecknad, men kvaliten är ju kanske inte den bästa....

Tips?

My II är i alla fall den kompaktkamera i den prisklassen som du får absolut bäst bildkvalitet med. Utan tvekan!

//Niklas

Kan bara instämma, MyII är suverän! Den har diskuterats här förut tror jag.
Jag har en MyII som festa-resa-orkar inte släpa på min Nikon-kamera. Tålig, liten, skarp och snygg. Jag har tappat min ett flertal gånger, den har varit med om mycket stryk och många resor. Den ser sliten ut men funkar perfa. Har nog gått 3-400 rullar. En kompis i USA köpte My-varianten med zoom, något större och lite sämre ljusstyrka. Men den kan oxå rekomenderas om det ska vara zoom.
Så nog är kvaliteten på MyII mycket hög, med tanke på priset.

Håller med Calle!

Jag använder Nikon F5/(F100 på senare tid) med 80-200mm. Då jag inte hinner byta till 28mm eller så. Har jag använt min MyII:a i stället.
Den är en perfekt "partymamera".
Och jag kan inte säga att det är någon större skillnad på bilderna. (Om det inte är jobb)

Den är kalas!

Även om det blir mycket "ja mä!" så kan jag bara instämma. Mycket kamera för pengarna. Enda som är synd är att den inte kommer ihåg inställningarna när man stänger locket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar