Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu står det mellan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena gott folk!

Är påväg att köpa en nikon D80 och skulle vilja ha lite tips om objektiv.

Jag är ute efter ett ljusstarkt zoomobjektiv med minst f/2.8 i bländare och allt mellan 18-100mm funkar bra till det jag ska använda den till.

Har sett att Sigma har ett flertal objektiv med t ex 24-70mm f/2.8 samt att tamron har ett 28-75mm f/2.8.

Min fråga är ganska enkel. Vilket är bäst. Vilket får man mest för pengarna med?

Vill också såklart att det är så skarpt som möjligt vid bländare 2.8

Berätta gärna vad du tycker om objektiven och om du har erfarenhet av något osv...

tack å hej :D

mattiasstahre skrev:
Tjena gott folk!

Är påväg att köpa en nikon D80 och skulle vilja ha lite tips om objektiv.

Jag är ute efter ett ljusstarkt zoomobjektiv med minst f/2.8 i bländare och allt mellan 18-100mm funkar bra till det jag ska använda den till.

Har sett att Sigma har ett flertal objektiv med t ex 24-70mm f/2.8 samt att tamron har ett 28-75mm f/2.8.

Min fråga är ganska enkel. Vilket är bäst. Vilket får man mest för pengarna med?

Vill också såklart att det är så skarpt som möjligt vid bländare 2.8

Berätta gärna vad du tycker om objektiven och om du har erfarenhet av något osv...

tack å hej :D

Sök på Tamron 17-50/2,8! Det är nog kanske det mest prisvärda zoomoptik i det brännviddsområdet du kan köpa idag! Som jag har förstått är det jämförbart med motsvarande orginalglugg. Iaf vad gäller skärpa.

/K

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar