Annons

Nu har min F4 kommit!! glädjen kunde vara total....men

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Om den exponerar rätt är det nog Ok med bländararmen.

Urfokus kan bero på som du säger darr på handen. Det krävs snabba slutartider om du zomar ut till 200mm, då kan ett stativ komma till nytta.

MVH Stefan
 
Mmm, det där med darret är ett problem som jag har. Jag är aldeles för "hetsig" i vissa lägen. När man använder sig av autofocus så är kameran mycket mer förlåtande. Jag kanske skulle sätta min andra kamera på enbart manuell focus också, och se det som lite terapi för en hetsig själ =)
Tack återigen för all hjälp!
 
En liten uppdatering. Jag fick precis ett nytt objektiv från säljaren. Nu fungerar autofocusen aldeles utmätkt, och det är inte alls samma glapp i focusringen när man focuserar manuellt. Jag känner att lyckan börjar komma tilbaka nu.
Med risk för att bli tjatig så tackar jag igen för all hjälp och tipsen som jag fått!
 
Vad bra!
Då har du många trevliga stunder framför dig.
F4 är en riktig slitvarg.

Lycka till!

Stefan
 
Jag har bländararmsproblemet på min F4:a, men exponeringen funkar om jag håller mig under bländare 16, och det gör jag 99% av tiden så inget större problem.

Det är hyfsat lätt att kolla vilket bländarsteg som är 'för stort'. Lägg kameran på B tid och håll in avtryckaren samtidigt som du kikar storleken på bländarhålet,sen jämför du med att trycka in skärpedjupsknappen, den silverfärgade saken.
Om jag lägger bländare 16 och testar med B tid syns det tydligt att den inte drar ihop sig tillräckligt.

Jag borde iofs skicka den på reparation, men jag är rädd att det blir att kosta för mycket!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.