Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu e man med i D200-klubben

Produkter
(logga in för att koppla)
skall jag vara ärlig så tycker jag d200 känns lite stor och klumpig..trivdes som fisken med min d70:a..men får väl ge den några månader till så kanske man vänjer sig.
 
kippe skrev:
skall jag vara ärlig så tycker jag d200 känns lite stor och klumpig..trivdes som fisken med min d70:a..men får väl ge den några månader till så kanske man vänjer sig.

En kamera ska vara rejäl och ha batterigrepp, end of story! =) .. tycker jag iaf.

mvh
//Lorry
 
JohanSandin skrev:
Är inte det en aning plastigt i jämförelse med kamerahuset? eller är den också gjord i magnesium legering? =)
Jo, det är sjukt plastigt och sitter inte ordentligt fast hur hårt man än drar åt. Det hade varit okej om det kostat en femhundring, men strax under tvåtusen känns som ett skämt.
 
Tvärtom enligt mig!

Jag är mycket nöjd med greppet, det känns faktiskt gediget. All kritik som skrevs om det fick mig att vela, men nu när jag håller kameran med greppet påsatt i handen, då tvekar jag inte en sekund. Den är ditsatt för att stanna!

Jag upplever varken greppet som plastigt (har d50:ns 3:e parts bgrepp, där kan vi snacka plast!) och glapp, det finns inga tendenser till det.

Däremot så kan jag klaga på min D200, fick en ny med 6st heta pixlar efter första tagna bilden. Dålig koll hos nikon? Den ska iallafall bytas ut mot en annan snarast.

//Lorry
 
Lorryquai skrev:
Tvärtom enligt mig!

Jag är mycket nöjd med greppet, det känns faktiskt gediget. All kritik som skrevs om det fick mig att vela, men nu när jag håller kameran med greppet påsatt i handen, då tvekar jag inte en sekund. Den är ditsatt för att stanna!

Jag upplever varken greppet som plastigt (har d50:ns 3:e parts bgrepp, där kan vi snacka plast!) och glapp, det finns inga tendenser till det.
Ja, det är ju inte så att det trillar sönder, men jag tycker verkligen inte att det matchar känslan i kameran. För att inte tala om hur överprissatt det är. Dessutom tycker jag att det är onödigt stort och klumpigt. Jag skulle vilja ha en liten "kant" mer, som på D2-husen. Det hade räckt fint.
Det är inte omöjligt att det jag kände på hade lite rutten skruvanordning efter massor av demonstrationer heller, men det satt verkligen inte nåt vidare. Inte att tänka på att sätta kameran på stativ utan att ta bort det i alla fall.

Däremot så kan jag klaga på min D200, fick en ny med 6st heta pixlar efter första tagna bilden. Dålig koll hos nikon? Den ska iallafall bytas ut mot en annan snarast.
Själv har jag just på egen hand justerat spegeln för att fokusen felade en smula. Det är märkligt att det ska behöva vara så på en helt ny kamera i den prisklassen. Man tycker ju att teknikerna borde veta bättre hur man gör än jag?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.