Annons

Nu är Norén upprörd

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasN

Aktiv medlem
Mailade just förjande till Nikon..

..............
Jag saknar ord....
..och jag saknar fortfarande mitt objektiv.

Ni lovade att den snart var klar...
Sen lovade ni att den var klar och skulle skickas express så att jag skulle ha den till ett fotouppdrag på Lucia.
Sen lovade ni att den skulle vara klar och skickas från er den 15:e.

SLUTA LOVA SAKER NI INTE KAN HÅLLA!!!

Var är mitt objektiv??????

Det handlade om en zoomring som gick lite trögt. Enligt den uppfattning jag fick vid första kontakten handlade det om att lätta på en skruv.... hur kan det ta 1,5 månad???????

Snart har ni haft objektivet längre än jag haft det i min ägo sen jag köpte det.

/Upprörd Nikonägare

..........

och jag fick följande svar...

Tack för Ditt mail. Adressen [email protected] har upphört. Vänligen kontakta Nikon direkt på 08-594 109 00

Med vänliga hälsningar,

Nikon Nordic AB

........

Nu är jag för arg för att ringa... det är väl bara att inse att det blir en julresa utan objektivet.

Vad jag förstått så är kanske inte Canons service så mycket bättre i alla lägen.. och dessutom gillar jag Nikons prylar så mycket mer än Canons så något byte blir det inte tal om...

Men förhoppningsvis kan man göra dom uppmärksamma på att något är fel. Underbemanning, att man anställt en massa mytomaner eller vad annat det nu kan vara som är galet.

Ring medans du är förbannad, det brukar ge bäst effekt. Riktigt dåligt att göra så här, hoppas du får bra kompensation för det.

Oj oj , Nikon ligger risigt till verkar det som , läser klagomål dagligen.
Hörde om en kille vars Leica M7 hade krashat ,
Han tog den på eftermiddagen till huvudkontoret i New Jersey och fick den fixat till jobbet dagen efter . . Det är vad jag kallar kundtjänst :D
Kanske ska byta ?
Mvh ALe

OK... då vill jag be om ursäkt för mitt agg vad det gäller det sista lovandet från Nikon. Där har dom hållit vad dom lovat.

Nu är det Shenker jag vill sparka på istället.
Om man gör en tracking på paketet så ser det ut såhär.

Inhämtad Stockholm Sverige 17.51 2005-12-15
Avgått från terminal Stockholm Sverige 17.51 2005-12-15
In på terminal Göteborg Sverige 04.30 2005-12-16
Kvar på terminal Göteborg Sverige 13.28 2005-12-16
In på terminal Göteborg Sverige 22.05 2005-12-18
Kvar på terminal Göteborg Sverige 14.01 2005-12-19
In på terminal Göteborg Sverige 21.46 2005-12-19
Avisering påbörjad Göteborg Sverige 17.01 2005-12-20

Efter samtal med Shenker så säger dom att dom inte kunnat köra ut det för att inte Nikon skrivit något telefonnummer på paketet. Personligen trodde jag att det räckte med en adress för att köra ut ett paket, men dom kanske inte kan kartan så att dom måste ringa och fråga efter vägen?

Enda chansen för mig att få med objektivet på julresan var nu att åka och hämta paketet i Göteborg eftersom dom inte kunde lova att köra ut det innan 10 imorgon när jag åker. En 10-milaresa som jag inte har någon lust med just nu. Jag får snällt klara mig utan.

10 mil? Jag åker 16 mil per dag för att ta mig till och från jobbet. Ni är för bortskämda där nere ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar