Annons

Nu är det gjort...

Produkter
(logga in för att koppla)

jonwam

Aktiv medlem
Efter ett antal veckors funderande och velande fram och tillbaka har jag äntligen bestämt mig för vilken digitalkamera jag ska köpa.
Det blev en Canon A70 istället för alla dyra, fina och avancerade kameror som finns. Men den ligger rätt i pris, är lagom stor, har bra manuella möjligheter och framförallt verkar kunna ta bra bilder.
Så nu är det bara att jag själv lär mig att ta de där bra bilderna, så får det kanske bli en uppgradering om något år. Utvecklingen lär ju inte precis stanna av...

/Johan
 
Grattis, hoppas du är nöjd med inköpet.
Går själv i A70 tankar.
Så här några dagar, är den lika rolig och bra som den verkade innan köpet.
Var köpte du?
 
Köpte en oxå för cirka 2 veckor sedan. Gav 3600:- på datorbutiken.com och det tycker är helt acceptabelt. Bär med mig kameran och har tagit över 600 sedan jag köpte den. Dock har jag inte lärt mig kameran till 100% eftersom möjligheterna och inställningarna är många.

Lycka till o hoppas du blir nöjd med kameran.
 
Är mycket nöjd hittils, känns helt rätt i storlek för mina händer. Har många manuella möjligheter, men tar också helt OK bilder till vardags i autoläge...
Köpte via en polare som har datorbutik, A70 + 128 MB + batterier/laddar 4150:-

Men det klart nu är ju A80 på väg, och även om jag inte behöver fler megapixel idag så kunde svängbar LCD vara värd ett par 100-lappar. Men nu blir det väl till att börja spara till en 300D istället...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.