Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu är det dax igen...

Produkter
(logga in för att koppla)

Glawe

Aktiv medlem
... att börja planera sitt nästa inköp.

Jag tänkte byta ut min kitglugg till min 300d och undrar om ni skulle kunna komma med några förslag på en glugg i prisklassen 2-3000kr (ny eller begagnad) för att komplettera min sigma 70-300 apo super2.

Tittar lite på brännvidderna runt 18-80 eller 18-125. Känner att 18-55an som jag har är lite kort i zoomen men vill endå helst inte byta såfort man skall ta något strax under 100. Vidvinklen på min 18-55a gillar jag med, så den vill jag helst inte bli av med på den nya.

/Fredrik
 
Jag svarar som alltid när den frågan kommer upp (ersättare till kitobjektivet) köp sigmas 18-50/2.8 EX DC.

Den kostar förvisso närmare 5000:-, men något bättre förslag har jag inte.
 
sagan skrev:
Jag svarar som alltid när den frågan kommer upp (ersättare till kitobjektivet) köp sigmas 18-50/2.8 EX DC.

Den kostar förvisso närmare 5000:-, men något bättre förslag har jag inte.
Håller med !

Dessutom kompleterar den 70-300:n i brännvidd skapligt.

Jag har iof beställt Sigma 30mm/1.4 men jag gillar fasta brännvidder. Och kitgluggen kommer jag att använda även i fortsättningen.

Mvh Erik !
 
Det är ett dilemma de där tycker jag! Att de ljusstarka objektiven antingen stannar på 50mm eller kapar vidvinkeln och går upp mot 70mm. När kommer mitt efterlängtade 18-70 f2,8? :) Den dagen blir jag glad.
 
Personligen så skulle jag vara mer intresserad av en 40-135/2.8

Då skulle man (jag) kunna ha 18-50/2.8 + 40-135/2.8 + 120-300/2.8.

Ljusstarkt från 18mm till 300mm, very nice.
 
Tittar på en Sigma 18-125/3,5-5,6 DC. Verkar som den skall ha problem med autofocusen ? Ngn som kan bekräfta, dementera detta ? Är den bra för sina pengar ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.