Annons

northernlightphotography.se

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
I´ve done it! Jag har reggat adressen northernlightphotography.se och är i startgroparna för att starta enskillt bolag...

hur gör man?
kanske en korkad fråga men jag vet inte... alla tips och ideer välkomna.

Det jag ska syssla med är porträttfoto och sedan sälja bilder på sajten.

Bildsälj online och porträttfoto på hemorten.
Snälla hjälp mig.

Om temat inte är norrsken,tycker jag du valde ett krångligt namn,men ok.Ska du driva en reg firma bör du också ha F skattsedel för lägsta skatt.Sen gäller ju marknadsföring en gängse regler som förhoppningsvis ger jobb,men här på FS finns flera företagare som säkert kan berätta mer o bättre...

Proffsiga och snygga visitkort som du delar ut till höger och vänster är bra och har gett mig en del utdelning. Du kan ju också inrikta dig på studentbilder nu till våren. Om du gör bra ifrån dig då kan det leda till mer jobb.

Lycka till!

Greven

Det jag tänkte var något i stil med detta:

På hemsidan: Här kan föreningar och företag köpa mina bilder för en slant.

Här finns också telnr så man kan boka mig.
Jag plåtar allt som en vanlig studiofotograf plåtar då jag har tillgång till en bra studio.

Detta företag ska jag bara ha som en hobbyverksamhet men ska ändå reggas som ett enskillt bolag.

Kurs

Gå en starta eget kurs!
Jag har precis gått en via arbetsförmedlingen och har fått så otroligt mycket bra hjälp.
Att starta eget innebär så mycket som skulle ta väldigt lång tid att komma på själv. Här överöser dom en med information och material, men framför allt fungerar dom som bollplank.
Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar