Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Norska batterier

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det ngn som har erfarenhet av piratbatterier? Letar batteri till min D1 mk2 och hittar de på nätet till ruskigt bra priser. Norska Altivec tar t ex 505 skr för ett batteri medan CyberPhoto tar 1875 kr för motsvarande originalbatt. Vad motiverar 3x priset för samma amperestyrka?? Jag googlade för att se om nån haft problem med piratbatterier men hittade inget. Nån som hört något eller kan övertyga mig om att hålla mig till original?

Björn

de Norska ampéren: http://www.altitec.com/product_info.php?currency=SEK&products_id=4413

Japp. Zebramedias batterier är bra, riktigt bra. Visst, låsknappen är lite sladdrig, men den sitter där den sitter..och för 397:- så är det inget att tveka på. Ger mycket lång batteritid. Jag får ut 1300 bilder (ca) med orginalbatteriet. Vet dock inte hur många jag får ut från piratbatteriet, men 800 är tagna och den mätaren trillade nyss ner på halv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar