Annons

Normal zoom till 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

SimonG

Medlem
Tjena.

Har sökt en hel del på forumet angående optik till Canon 10D men inte hittat något som passar mig. Antingen varit för spridda förslag eller ”fel” optik för mig så jag skall försöka vara så precis som möjligt.

Har inga andra optik till Canon kameror det enda jag har är kamerahuset. .
* Söker efter ett zoomobjektiv som e mellan 18-35 (28-55) någonting,
* Pris upp till c:a 6 000 SEK.

Gärna länkar till butiker (i sverige) som säljer optiken.

Andra optik kommer att införskaffas senare (bättre, vidvinkel, makro etc).

Mvh, Simon

Cyberphoto skriver att Tokina AF 19-35/3,5-4,5 C/AF är bra och det får ju rätt ok omdömen här på Fotosidan också. Såg att www.fotoelektronik.se tydligen säljer det för 1858 kr. Ett annat alternativ kan ju kanske vara att börja med t.ex. ett Sigma 50/2,8 EX Macro, det är ju fel brännvidd och ingen zoom så det kanske är ett korkat förslag men det blir riktigt bra bilder och så får du ju macro 1:1 (även om ett 100mm nog är bättre som macrooptik). Kostar ca 2700 kr inkl motljusskydd. Då kommer du ju igång och använder kameran och får bra resultat, sedan kan du ju börja att spara ihop till ett 17-40L för det känns riktigt prisvärt trots att det är mycket pengar.

parand skrev:
Cyberphoto skriver att Tokina AF 19-35/3,5-4,5 C/AF är bra och det får ju rätt ok omdömen här på Fotosidan också. Såg att www.fotoelektronik.se tydligen säljer det för 1858 kr. Ett annat alternativ kan ju kanske vara att börja med t.ex. ett Sigma 50/2,8 EX Macro, det är ju fel brännvidd och ingen zoom så det kanske är ett korkat förslag men det blir riktigt bra bilder och så får du ju macro 1:1 (även om ett 100mm nog är bättre som macrooptik). Kostar ca 2700 kr inkl motljusskydd. Då kommer du ju igång och använder kameran och får bra resultat, sedan kan du ju börja att spara ihop till ett 17-40L för det känns riktigt prisvärt trots att det är mycket pengar.

just fast brännvidd är inte aktuellt för tillfället. Det jag är ute efter är ett vettigt obejektiv med ovan nämda brännvidder.

Det du nämnde, Tokinat hade dom tyvärr inte inne i butik. Tips på andra butiker som har den inne eller liknande obejektiv mottages gärna.

Simon

I tidningen FOTO finns det en kille som annonserar billig optik. Han har varit på tal i andra trådar här, kommer inte ihåg vad han heter. Tror du kan få en 17-40/4L för runt eller under 6000kr från honom.

tokinan kan du beställa från tecknikdirekt.de. tar 3 dagar innan du har den i handen och så är den billigare än i sverige

Joppe skrev:
tokinan kan du beställa från tecknikdirekt.de. tar 3 dagar innan du har den i handen och så är den billigare än i sverige

Tre dagar från Tyskland? Express då, eller? Varje gång jag beställt från Technikdirekt så har det tagit minst fem arbetsdagar.

åhå.. jag fick mitt efter tre dagar (använde inte express eller nånting)

tog det billigaste alternatiet.. fast ärligt talat så skulle jag nog inte bry mig om det tog 3 eller 5 dagar när det blir såpass mycket billigare. om man beställer i sverige verkar det alltid ta minst en vecka. det får gärna vara lite telefonkontakt och mailkontakt också..

Joppe skrev:
åhå.. jag fick mitt efter tre dagar (använde inte express eller nånting)

tog det billigaste alternatiet.. fast ärligt talat så skulle jag nog inte bry mig om det tog 3 eller 5 dagar när det blir såpass mycket billigare. om man beställer i sverige verkar det alltid ta minst en vecka. det får gärna vara lite telefonkontakt och mailkontakt också..

Nej, naturligtvis inte. Spelade tiden roll så tror jag inte pengarna gör det iaf. Då tar man nog snabbast möjliga oavsett pris. Har man tid att vänta så letar man nog upp det billigaste.

Synd att de inte har nåt som visar om det finns i lager eller inte hs Technikdirekt. Det har bl.a. Directshopper.de. Fast hos dem måste man betala i förväg.

det är väl bara att ringa eller maila, supporten pratar engelska och du kan få veta om varan finns eller inte. funkar supergrejt

ANNONS