Advertisement

Annons

Nordic School of Photography....

Produkter
(logga in för att koppla)

Pär Plåtare

Aktiv medlem
...vid Berghs School of Communication.

Är det någon som har gått denna och kan berätta om sina erfarenheter?

Senast ändrad:
Jag blev reserv. Det var lite synd då utbildningen hade passat mig som handen i handsken.
Åtminstone i teorin…..

Jag tycker dock organisationen verkade vara lite rörig. Fibbel med namn och olika datum.

Vid informationsmötet uteblev 2 personer som skulle presenterat utbildningen.
Konstigt nog var där inga kursdeltagare som kunde berätta hur de upplevde utbildningen.
Om jag var för gammal eller om mina bilder/ bildkunskaper var otillräckliga vet jag inte.

Det hade varit roligt att få ägna ett år åt något av det roligaste som finns; foto.
Dyrt och mycket tid, men jag tror det varit värt det med hjälp av kvalificerade lärare och inspirerande kurskamrater.

Jättespännande att höra ifrån någon som har erfarenhet av denna utbildning!
Det kommer ju en vårtermin!! Kanske?

Senast ändrad:
Vilken reservplats hamnade du på? Är lite intresserad av hur många det var som sökte.

Är också intresserad av att höra från någon som har erfarenhet av utbildningen.

Jag vet inte om de rangordnar platserna. Isåfall har de inte informerat mig om det.
Eftersom jag inte stött på en enda kursdeltagare,här eller IRL, vet jag inte ens om utbildningen verkligen blivit/blir av.

Enligt uppgift var det 16 platser denna termin.

Väcker liv i denna tråd, ska nämligen på infokvällen imorgon och undrar om någon har något bra/dåligt att berätta om utbildningen?

Längesen någon skrev i den här tråden. Men nu har ju Berghs kört några utbildningar inom fotografering. Några fler som har gått utbildningen nyligen som kan berätta om den? Bra / Dålig osv.

Mvh
Nicklas

Jag går ut utbildningen i juni och är väldigt nöjd med den hittills. Har lärt mig massor och utvecklats otroligt mycket som fotograf. Tempot är högt och intensivt - man får lära sig allt från digital bildbehandling till visuell bildkommunikation och hur man bygger upp en stark portfolio. De flesta av lärarna är engagerade och duktiga, och vi har även haft ett antal inspirerande, namnkunniga gästföreläsare.

Alla har dock haft sina förväntningar på kursen och vissa har inte varit helt nöjda, särskilt inte med första delkursen: en ganska basic kurs om grundläggande fototeknik. Men vi har framfört våra synpunkter och det är mycket möjligt att kommande kurser anpassas därefter.

Jag skulle rekommendera utbildningen till någon som vill utveckla sitt amatörfotograferande till något mer professionellt, inte till någon som redan nu arbetar som fotograf. Dessutom blir utbildningen alltmer krävande med tiden - många uppgifter, ofta samtidigt. Att ha ett 8-17-jobb vid sidan om är i stort sett uteslutet om man vill hänga med och lämna in alla uppgifter.

Kom gärna förbi vår slututställning den 25 maj på Galleri Kontrast! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar