Annons

No Words

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi önskar en viss återhållsamhet på nya trådar i detta forum. Hoppas att ni förstår varför.

Vänligen
David

Finns det ingen funktion så att enbart forumvärdar eller liknande kan starta nya trådar i no words?

Du skrev precis samma sak när no words startade och var det någon som kom ihåg det efter fyra dagar?? Tror inte att detta kommer hjälpa heller, tyvärr.

//Erik

Det är väl inte så kul om bara forumvärdar kan starta nowordstrådar? Vi har knappast obegränsad fantasi :) Poängen med No words är ju att det skall vara idéstyrt, och det blir det ju inte om det sitter proppar emellan som måste tvinga sig att vara kreativa.

jimh skrev:
Det är väl inte så kul om bara forumvärdar kan starta nowordstrådar? Vi har knappast obegränsad fantasi :) Poängen med No words är ju att det skall vara idéstyrt, och det blir det ju inte om det sitter proppar emellan som måste tvinga sig att vara kreativa.

Håller med, problemet är att om man har att välja på 50 aktiva trådar eller 3 så får man ju göra en avvägning. Eventuellt (om tekniken finns) kanske man skulle kunna ha någon form av omröstningssystem så man får rösta om vilken som ska bli nästa ämne och där förslag får lämnas.

Om man vänder på steken så kan det bli minst lika kreativt om man inte själv får välja ämne utan måste komma på något som passar in i ett visst ämne.

//Erik

Dra lott?

Man kanske kunde dra ett tema per vecka, varannan vecka eller vad ni tycker är lämpligt, från förslag som folk får lämna in.

Man kan ju också knyta bilden till ett album dvs att det "kostar" en bild från ens kvot för att kunna delta.

Hårdare regler och nolltolerans!
Skrivs det text i forumet, bort med inlägget.
Endast en bild per medlem/dag kanske eller nått.
Den som startar en ny tråd skall själv presentera en bild.
Kanske kan vara nått?

Mvh

Finns det någon FAQ kring NW?

Jag säger som de flesta nya medlemmar verkar säga. "Ursäkta om det är en dum fråga eller i fel tråd men" (inser just nu att det här kan ju ligga i funktionsförslag också, ooops.)

Har kanske missat något men vore det inte bra med en "guide" om NW?

Jag brukar lyckas lista mig fram själv och använda sök, men det gör inte alla. Oavsett vilket så kan jag tänka mig att en ny medlem eller den som sällan kollar sidorna har ett antal frågor kring No Words.

Jag spånar:

Det ligger i en tråd som heter hemläxa vilket man kan undra om? Ska man alltså göra en hemläxa eller är det för några speciella?

Får vem som helst gå med och lägga in en bild ?

Finns det några krav på viss "kvalitet"? ..Tja alltså om motiv eller konstnärligt eller tekniskt är överskuggande krav?.

Ska man anmäla sig till någon om man vill föreslå ett ämne i NW?

Har man synpunkter på ,,,något om NW ska man då ta det i fritt forum eller här eller?

Etc..

Jag repeterar. Jag behöver inte svar nu på just dessa frågor nu för jag har läst trådar så ögonen blöder, men jag fick allt leta i gamla trådar ett tag. Kan lätt fantisera att det finns bra många som undrar och gör mig därför till röst för de som säger "ursäkta dum fråga". Hittade ingen tydlig FAQ just kring detta forum. Jo undantaget då definition av vad NW är som funktion samt hur bildinläggning sker, de två sakerna är tydligt beskrivet. Infon är så bra överallt annars så därför blev jag lite ställd om NW.

:D:O:V:E: skrev:
Detta kanske kan ses som en FAQ om No Words:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=21378

EDIT: Konstigt att det inte funkade att göra en länk...

A href saknas va ska väl vara html

Jo den är definitionen jag menade i ovan men besvarar inte en förvånad relativt ny medlems frågor, Jag kanske har fel, men det kändes luddigt i jämförelse med alla annan exellent info, det är väl nytt också

Äsch då klickade jag på besvara i stället för med citat :)

Jo, men det har funkat tidigare att bara klistra in en adress i forumen... Jaja, skitsamma, det funkar ju ändå :D

David Elmfeldt (elmfeldt) skrev:
"Hoppas att ni förstår varför."

Ledsen David, jag förstår inte varför.
Kan någon vara snäll och berätta.

vad är det vi skall förstå ??? Att det finns för mycket kreativitet och det passar inte i ordningen... Ur kaos skapas kreativitet.... Ordning och reda bilder på freda, eller ?

Kristian h skrev:
vad är det vi skall förstå ??? Att det finns för mycket kreativitet och det passar inte i ordningen... Ur kaos skapas kreativitet.... Ordning och reda bilder på freda, eller ?

Det är ju ingen idé att det startas 200 No Words-trådar med 10 bilder i varje. Tanken är väl att det skall bli en bunt med bilder på varje tema.

Visserligen är det kanske lite nyheten i sig som drar. När efterbehandlingskategorin var ny exploderade det ju också in trådar.

En ide kan vara ett NoWords forum där fotosidan.se väljer ämne en gång i månaden och snabbt rensar bort inlägg med skrivna ord.

Men aktiva inlägg kommer högt upp och ointressanta långt ner så även om det startas många trådar kommer de som intresserar folk att ligga högst upp.

Kanske kan man ordna set så att inläggen sorteras efter hur många bilder de innehåller och på så sett få de populäraste högst upp. Nackdelen med detta är att opopulära trådar missgynnas.

Men i stort gillar jag NoWords som det är och det har gett mig många och bra idéer och förslag.

Det enda som stör mig lite med No Words är att de blandas med andra trådar i listan över senaste inlägg. Det skulle kanske räcka med en kort lista på första sidan där de tre senaste listades och inga No Words trådar i den nuvarande listan över senaste inlägg.
Ett klick på den länken skulle gå hit:
http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?forumid=58
där man kan se alla No Words -trådar listade i tidsordning efter senaste inlägg.

Btw:
Daniel Knutsen har ett utmärkt förslag här:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=25734
om ett eget forum för de som vill skriva av sig om bilder. Här kan man ju kommentera allt annat som inte har med själva bildens utformning att göra, t ex bakgrunden till bildens tillkomst, eller associationer eller rena fantasier kring bildens innehåll.
Är detta något som redaktionen kan tänkas fundera på?

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar