Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nissin Di-622
- Trådstartare uce
- Start datum
cyr123
Medlem
Om du vill slippa ljuset från kamerans inbyggda blixt kan du använda ett IR-filter som stoppar det synliga ljuset. (körde med Nikons SG-3IR på min D40 när jag hade Di622). Jag antar åtminstone att det skulle fungera lika bra med Canon...
För att kunna använda radiotrigger har jag sett folk som modifierat Di622 med en synk-kontakt, men det betyder in och löda!
För att kunna använda radiotrigger har jag sett folk som modifierat Di622 med en synk-kontakt, men det betyder in och löda!
offetoffe
Aktiv medlem
Hej
Denna ska funka m Nissin, http://yamiya.com.my/store/product.php?productid=18945&cat=0&page=1
Tror även du behöver en synk-adapter, googla efter SM-601 på samma site.
Alternativt så slår du till på en YN460II (manuell blixt) och köper RF-602 flashtrigger... finns billigt på ebay från kina/hongkong ($30 för trigger set, $60 för blixten = 7-800 kr för ett komplett set)
/Olof
Denna ska funka m Nissin, http://yamiya.com.my/store/product.php?productid=18945&cat=0&page=1
Tror även du behöver en synk-adapter, googla efter SM-601 på samma site.
Alternativt så slår du till på en YN460II (manuell blixt) och köper RF-602 flashtrigger... finns billigt på ebay från kina/hongkong ($30 för trigger set, $60 för blixten = 7-800 kr för ett komplett set)
/Olof
The_SuedeII
Aktiv medlem
Just den Nissin-blixten är besvärlig att fjärrstyra, då den har en "sleep" timer som är ställ på löjligt kort tid (10s?) om den inte får konstant ttl-information från kamerahuset. Detta är lite svårt både med radio- och slavsystem, men jag har för mig att jag sett att någon lyckades klura ut ett sätt att ta sig runt problemet.
Som slavstyrd har jag för mig att det enbart är fast styrka som gäller, ingen mätning.
Kolla innan!
Som slavstyrd har jag för mig att det enbart är fast styrka som gäller, ingen mätning.
Kolla innan!
offetoffe
Aktiv medlem
Nissin har helt manuellt läge, ca 7 steg.
Tips som man kan göra: sätt din kamerablixt så lågt som möjligt (åtminstone på min 40D kan man skruva ner kamerablixten), och sen synkar du din Nissin optiskt. Då kommer din kamerablixt knappt synas/märkas utan Nissin 'tar över' bilden.
Tips som man kan göra: sätt din kamerablixt så lågt som möjligt (åtminstone på min 40D kan man skruva ner kamerablixten), och sen synkar du din Nissin optiskt. Då kommer din kamerablixt knappt synas/märkas utan Nissin 'tar över' bilden.