Annons

nissin blixt Di466 eller Di622?

Produkter
(logga in för att koppla)

pontusjung

Medlem
som rubriken säger, är sugen på en blixt men vet inte så mycket om blixt fotografering osv, är 14år så har inte mycket pengar att lägga ut. vilken blixt är bäst? funkar dom som "extern" blixt, asså att man kan ha blixten t.ex ha blixten vid sidan av? har läst i en massa forum men förstår inte så mycket, har en Nikon D40, tacksam för svar:)

mvh, pontus
 
Hej

Jag köpte precis en nissin di622 och är än så länge väldigt nöjd med den. En stor skillnad mellan dem är väl att di422 inte går att vinkla i sidled. Något som kan vara bra. Är väl inte så stor pris skillnad. Så di622 skulle jag rekomendera.
 
Di 622

Jag har en Nissin di 622 och är väldigt missnöjd.
Enkelt uttryckt lever den sitt eget liv.
Det går inte att använda den med extern sändare, då går blixten ner i viloläge.
Kvalitetskänslan är obefintlig.

// Jimmy
 
Ägt en som som jag var supernöjd med. Klart att den inte funkar med radiosändare. Står ju klart o tydligt när man köper den.
Men jag hade nog köpt di866 som gå o trigga med radio och har eTTL mottagning o annat roligt om man nu inte har råd med 580EX.

/Stefan
 
Jag har två di622 som jag har som slavar till en 580EX II på min Canon 5d Mk II, fungerar ypperligt, och kvalitetskänslan är definitivt högre än det låga priset, man kan ju inte betala för en fiat och förvänta sig att det ska kännas som en Ferrari.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.