Annons

Nikons nya linsskydd

Produkter
(logga in för att koppla)
Hehe, det var ju också ett vs-ämne :)

De är fula, men de är bra. Nu kan man ju sätta dit och ta av enklare med motljusskydd monterat.

Vilken tur att du tar upp ämnet. Jag tror det är fler än jag som länge gått och funderat på linslocken. Baksidan har diskuterats i otaliga trådar. Framsidan och knäppena har fått lite fokus i media.

Nikons nya lock är okej därför att det är Nikon.

Äntligen är linslocken användbara tillsammans med motljuskydd. Mycket bra, men fula.

Personligen retar jag mig mer på kameraremmarna. Varför behöver det stå NIKON på dem? Detta medförde att jag genast ersatte originalremmen med den gula remmen på min D70.

boris.bonasin skrev:
Personligen retar jag mig mer på kameraremmarna. Varför behöver det stå NIKON på dem? Detta medförde att jag genast ersatte originalremmen med den gula remmen på min D70.
Fast jag blev lite avundsjuk när jag köpte en D70 till jobbet och upptäckte att den har en analog rem! Har Nikon slutat med den anskrämliga digitala remmen jag har på min D100?

Det känns lite åttiotal att springa omkring med massa "DIGITAL" tryckt på alla prylar.

Jag tycker dom nya är snyggare, och framför allt bättre än dom gammla, just när motljusskyddet är monterat.

jimh skrev:
Fast jag blev lite avundsjuk när jag köpte en D70 till jobbet och upptäckte att den har en analog rem! Har Nikon slutat med den anskrämliga digitala remmen jag har på min D100?

Det känns lite åttiotal att springa omkring med massa "DIGITAL" tryckt på alla prylar.

Jag hoppas verkligen att de har slutat med att trycka DIGITAl på dem. En sådan rem hade omedelbart hamnat i soptunnan hos mig...

Hur ser dom nya vs dom gamla ut? Köpt nytt objektiv och trodde jag hade fått ett gammalt fult linslock men jag kanske har fått ett nytt...hmm... fult linslock?

=)

De nyare är både snyggare och bättre.

Man kanske skulle se om man kunde skaffa ett av den nya modellen till sin 70-210 på ebay. ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar