Jag sköt kameran i två dagar, jag vill dela mina intryck. Blandade känslor. Känns som Nikon samlade alla brister i en annan Sony för 3 år sedan (1 flash-enhet, batteri, brist på linser i början, montering och storlek) och lade till sin egen - i form av en XQD-kontakt, brist på batteripaket och en stängd adapter. Intresset för honom kommer att visas av människor som har satt på Nikon länge, som jag, till exempel
. Såvida du naturligtvis inte är redo att byta glaspark eller köpa nödvändiga fokalinser separat för den här kameran eller köpa FTZ-övergångar till gammalt glas under F-fästet. Jag tror att det är värt ett år att se hur linsserien uppdateras. Eftersom det inte finns några poäng))).
Det visar frånvaron på vad alla länge har haft - det finns inga toppfunktioner i kameran.
Först av allt tyckte jag inte bara om ergonomi. Fruktansvärt implementerade joysticks. I fokusläge duplicerar de varandra, i visningsläge, nr. I lägesvalsläge fungerar ingen. En plats för XQD-kort som du inte kan sätta någonstans utom för Nikon-kameror. Bättre var en andra SD eller bättre 2 SD-slots.
På plussidan är detta sökaren. Subjektivt trevligare än Sonya. Ett annat kameraläge i AF-S-läge. Dessa är faspunkter som fungerar, till skillnad från Sony. Sann AF-C fungerar sämre. Intressanta linsspecifikationer. Konstigt, men enligt funktionerna som finns tillgängliga på Nikons officiella webbplats är de bara underbara. Så 35 mm 1,8 är bättre än 35 mm 1,4 g och mycket billigare. Kanske bara en marknadsföringsplan)).
Detta är ett första intryck. Du bör ta fler bilder med henne och vänja dig till ergonomi, så att säga i fältet.