Annons

Nikon-tillbehör för vimmelfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

c.soderberg

Ny medlem
Hej!

Jag behöver lite tips angående vilka tillbehör som kan vara bra att ha för vimmelfoto. Jag letar både efter ett nytt objektiv och en blixt. Jag fotar med en Nikon d5100 och har i dag ett 18-55 objektiv och en telezoom (som jag dock främst använder till konsertfoto). Har inte jättebra koll på tekniken, så ni får ursäkta om jag använder termerna lite felaktigt....

Vad gäller objektivet är mina önskemål följande:
* Att det ska vara ljusstarkt och kunna ta bra bilder i låg belysning, även utan att använda blixten.
* Vidvinkel. Helst inte mer "inzoomat" än 35 mm. Tror att 24 mm hade varit den ultimata brännvidden för mig, om det gäller ett objektiv med fast brännvidd.
* Bra bakgrundsoskärpa. Stämmer det att det är objektiven med fast brännvidd som är bäst på detta, eller finns det även zoom-objektiv som är bra på det?

Angående blixten har jag blivit tipsad om en Nikon Speedlight SB-700. Är det någon som fotar med denna blixt? Är den bra, prisvärd osv? Vad finns det för alternativ?

Är tacksam för alla tips och råd jag kan få! Känner mig som sagt lite vilsen i det stora utbud som finns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar