Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon School Basic

Produkter
(logga in för att koppla)

RealElwood

Medlem
Här kommer en liten recension om kursen, Nikon School Basic.

Kursen följer med vid köp av en D40, D40X, D60, D80 eller D90.

Jag provade att söka efter lite info igår om kursen men hittade inget och då det säkert är fler som kommer att undra detta i framtiden så är det lika bra att plita ner några rader.

Nåväl jag gick kursen den 15:e februari i Göteborg på Scandic Crown i Göteborg. Kommer tyvärr inte ihåg vad presentatören hette. Kursen var 2½ timme.

Det började väldigt basic med info om vart avtryckare sitter och vad den gör för att sedan gå igenom slutare, bländare och ISO samt vad dessa innebär tillsammans med väldigt bra exempel och genomgång av A,S,P och M läget på kameran. Folk hade med sina kameror och provade samtidigt som han föreläste och visade exempel. Det fanns inga dumma frågor och det fanns allt ifrån nybörjare som undrade hur man höll i sin kamera till rävar som hade eget mörkrum redan på 50-talet.

I princip så gicks hela kameran igenom, menyer, hur man ändrar inställningar, snabbfunktioner, brännvidd, ljusmätning, vitbalansering, blixtar, ja rubbet.

Kan verkligen rekommendera denna kurs för nybörjare som hobbyproffs då alla förmodligen gick därifrån med lite mer kunskap än innan, vissa mer vissa mindre.

Precis denna information jag sökte, har anmält mig till denna kurs i Växjö i mitten av februari. Ska bli intressant :)

Kanske skulle ta och gå den kursen då, köpte mig precis en ny Nikon kamera, men nu vet jag iaf att det är värt besväret att åka till GBG. //Jesper

Tackar.. bra att du skrev lite om den. har anmält mig till kursen i gbg i april. tills dess borde jag ha kommit på många frågor :)

Tack för informationen! Den hjälpte även om denna tråd startades för två år sedan.. Jag ska på denna kurs på Måndag nästa vecka (26 september 2011) visste inte alls om man skulle ha med sig kameran eller inte.. Men nu fick jag veta detta :) Tack! Igen ;)

Jo, Nikons kurser som ingår med kameror är verkligen bra!

Dock ska man tänka på att det inte är några fotokurser utan rena kamerakurser där man går igenom kameran och hur man använder de olika inställningarna.

Vill man lära sig om komposition och motiv är det andra kurser som gäller, men det ena utesluter ju inte det andra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar