Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon sb eller sigma

Produkter
(logga in för att koppla)
funderar på att slå till på en blixt framöver. sb 600 eller sb 800 har länge känts som ett bra val, men har även funderat en del på sigma blixt, t.ex den här: http://www.cyberphoto.se/sigma/ef500dgs.php
Min fråga är om den är ungefär lika bra som Sb blixtarna eller är den mycket sämre? Fungerar den också med analoga Nikon-kameror som Sb-blixtarna gör? Tacksam för svar, Mvh Viktor.

Det beror på vilken kamera du har.
Sigmas blixt verkar inte klara iTTL som bla D70, D200 och D2x har.

Är helnöjd med min nya sb800. Skulle bara vilja att den hade färgtemperaturen ca 5100K som mina studioblixter i stället för ca 6400K.

/Johan

Både Sigma och Metx har iTTL-kompatibla blixtar. Vad gäller Sigmas dylika så har det skrivits en del om sporadiska felexponeringar osv, så det KAN finnas kompatibilitetsproblem. Jag kan dock inte uttala mig närmare än så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar