** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon SB-80Dx blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

andm31

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag funderar på att köpa en nikon SB-80Dx blixt men undrar om den verkligen är värd pengarna?

Jag har en Nikon F80 och har nu en Sunpack 4000AF blixt som funkar hyfsat, den envisas dock med att inte använda sin lilla röda lampa utan kameran vill använda sin vita, vilket är krasst när man vill ta bilder (vilket ju är det vi oftast gör :).

Vad tycker ni därute om SB-80Dx?

tack på förhand!

Anders Samuelsson

Senast ändrad:
Hej

jag har använt en SB28 i ett par år nu. Denna blixt ingick i ett paket med bla F100, MB15 mm som jag köpte. SB28 är den största överraskningen.. F100 visste jag skulle vara bra men, som sagt, blixten överraskade med att vara riktigt bra och användbar.

Tror bestämt att SB80dx, som är efterföljaren till Sb28, toppklassades i Foto nyligen som en av de bästa blixtarna tillgängliga på marknaden fn.

Mvh
Johan

Jag är så där vanligt erfaren vad gäller blixtfotografering; upplyftningblixtar, lite porträtt och så. Jag köpte SB-80 för några månader sedan och tycker det är mycket bra. Det är förstås finesser som jag inte riktigt förstått ännu, så det kanske hade räckt med en billigare blixt. Det är en bra inverstering för mer blixtfotograferande tycker jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar