nutte
Aktiv medlem
Det finns ingen i tråden som har skrivit att det är ok eller något man ska räkna med. Du å andra sidan skriver som om det är jordens undergång, vilket det inte är. Du har ju fått en låneblixt under tiden.
Tre gånger är definitivt inte alls bra och det är därför konsumentköplagen sätter gränsen där.
Hej, jag har upplevt nåt liknande när min sprillans nya SB-80DX slutade att fungera efter några dagar. Den var inte köpt på Cyberphoto utan på en annan affär men det tog en månad eller två innan jag fick tillbaka den med samma fel; den blixtrade inte ens om man tryckte på test-knappen; man tycker ju att de borde försökt i verkstan. När jag fick den andra gången efter ytterligare 2 månader var det, om inte jordens undergång, så väldigt irriterande att skicka in den en tredje gång och det tog nästan ett år innan den åter fungerade så jag bytte till Canon (av andra orsaker) och butik till Cyberphoto som verkar ha bättre ordning. Nu är jag tillbaka till underbara D700 och har beställt en SB-600 via Cyberphotos julkalender idag för 1390:-. har redan 2 SB-800 men det är kul med flera blixtar i CLS .
Lycka till med dina förehavanden.. /Kalle