Annons

Nikon ocker?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonascarlson

Aktiv medlem
Hoppas du sitter ner när du läser detta.

En batteriladdare (MH-21) till Nikons EN-EL4 batterier går på 3650 kronor. Är det nån som vet var det finns billigare laddare.

Detta känns helt otroligt dyrt om man kollar in priserna på tex adorama.com i USA. Där kostar exakt samma laddare kostar runt 100 USD

Senast ändrad:
Ja det är verkligen ocker!!

Jag skulle inte tveka en grisblink att köpa från USA. Laddaren är ju auto-switching mellan 100-240V så det är ju bara att klicka lite med musen...

Letade även efter en ful-laddare men hittade ingen ...

Lycka till!

Maxe skrev:
Ja det är verkligen ocker!!

Jag skulle inte tveka en grisblink att köpa från USA. Laddaren är ju auto-switching mellan 100-240V så det är ju bara att klicka lite med musen...

Letade även efter en ful-laddare men hittade ingen ...

Lycka till!

Visst är det ocker, men kolla bara att den klarar 50Hz, i USA kör man med 60Hz om jag inte minns fel.
/Göran

testure2 skrev:
Hoppas du sitter ner när du läser detta.

En batteriladdare (MH-21) till Nikons EN-EL4 batterier går på 3650 kronor. Är det nån som vet var det finns billigare laddare.

Detta känns helt otroligt dyrt om man kollar in priserna på tex adorama.com i USA. Där kostar exakt samma laddare kostar runt 100 USD

Haha, skrattretande..

Vad är det man tar betalt för? Förgyllning med guld och diamanter? :) Har den kanske förmågan att styra sig själv till att greppa kameran och stoppa i kontakten och sedan ladda kameran och sedan göra lite fotojobb?

Finns fler branscher/prylar som bevisar att vissa människor helst inte ska hamna bredvid siffror och "profit-grafer"..

// Jocke

Samma laddare kostar i det vanligtvis ganska dyra landet Schweiz 1323,95SEK. Samma pris i Norge och Tyskland.

Skulle vara intressant att veta hur nikons rekommenderade pris kan vara 3332 + moms!!!

Men som sagt , det är ju det som är marknadsekonomi. ;-)

Senast ändrad:
testure2 skrev:
Samma laddare kostar i det vanligen ganska dyra landet Schweiz 1323,95SEK, samma pris i Norge och Tyskland. Skulle vara intressant att veta hur man motiverar priset i Sverige.

Men som sagt , det är ju det som är marknadsekonomi. ;-)

Det kan ju bara inte stämma.. har dom inte skrivit fel pris? 3 x högre pris kan väl bara inte stämma då Norge alltid är dyrare också :)

// Jocke, fundersam

testure2 skrev:
Jorå, kollade hos en yrkesfotohandlare i sthlm som angav att 3332sek + moms är nikons rek pris..

Luften går ur en när man hör att en ***** laddare kan kosta så mycket pengar..?! Det uppmanar folk att skita i Nikon Sverige och istället åka på en charter till något fint land och handla där istället och ändå tjäna på det.

Idiotiskt..

// Jocke

Jag har en vän som tappade sitt linsskydd till en Canon videokamera, ett litet i plast, han fick betala nästan 500:- för ett nytt!!
Återförsäljaren säger att priserna på laddare och dyl. är höga pga. att en stulen kamera ska inte vara så lätt att få komplett igen, ex. skylt-ex:ena tar dom lös linsskydd, batteri o dyl. för att försvåra försäljning av grejorna.

Men man tycker ju att om man kan visa upp kvitto och serie-nr. på en kamera, borde man kunna köpa till reducerat pris, men det skulle förstås ge kryphål till "banditerna" ;)

Antar att det är få som måste köpa en laddare "lös"
så dom som gör det får betala dyrt..

/M

Micke B skrev:

Återförsäljaren säger att priserna på laddare och dyl. är höga pga. att en stulen kamera ska inte vara så lätt att få komplett igen,
/M
Pengar driver folk till att säga så konstiga saker.
Men det här var ett av de dummaste argumenten jag hört. Det handlar helt enkelt om att det inte finns några alternativ.

I detta fallet med en laddare till D2-modellerna så är det oftast ett företag som är kunden. Och om en laddare går sönder/försvinner, så tror jag knappast att företaget låter bli att köpa en laddare trots det extrema priset.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar