Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon kontra canon ang brus

Produkter
(logga in för att koppla)

steve eilertsen

Aktiv medlem
den som inte märker brus skillnader mellan nikon å canon vid förstoringar borde skaffa glasögon pressa d200 över 1600 å ta eos 5d som jag har å kör på 3200 canon vinner i a4 format så det skriker jag har eos 350d å eos 5d polarn har d2oo å d70s jag slår han över 800 i brus med vilken kamera som helst å sen är det inte nikons sensor som sitter där det är sonys så gå gärna å betala 16000 för nåt du kan få för under 10000 nikon fans måste vara desperata d80 verkar vara bättre än d200 om du kan vara utan en del detaljer polarn skäller som en hund nu tycker nikon sålt taskerna till räven när dom inte kan ta fram en egen sensor snart kör sony över nikon canon kommer alltid å klara sig dom har lite framförhållnig å kommer med modellerna i rätt ordning nu är nog många d200 ägare sura när d80 kom skyll er sj va så funkar nikon panik modells släppen d200 säljer knappt nu när d80 är släppt jag vet !!
 
erro.se skrev:
Måste vara något fel på Steve's tangenter för . och ,

Men det gick nästan att läsa ändå :)

Nog trådlöst.....det glappar ibland o då missar man vissa tecken....

Men det var ju bra att vi numera vet att Nikon kommer att "dö" vilket jag förmodar innebär att de försvinner från marknaden. Canon har framförhållning och kommer att klara sig, bra info även detta.

Bäst att byta system då så man hänger med, det går ju ändå inte att se vad bilderna föreställer p g a all brus.

Rätt mycket brus här i forumet också om jag får säga mitt!

/A
 
Anders_Dahl skrev:
Nog trådlöst.....det glappar ibland o då missar man vissa tecken....

Men det var ju bra att vi numera vet att Nikon kommer att "dö" vilket jag förmodar innebär att de försvinner från marknaden. Canon har framförhållning och kommer att klara sig, bra info även detta.

Bäst att byta system då så man hänger med, det går ju ändå inte att se vad bilderna föreställer p g a all brus.

Rätt mycket brus här i forumet också om jag får säga mitt!

/A

Jag vet inte vad du vill med dina inlägg.
Mikael
 
steve eilertsen skrev:
den som inte märker brus skillnader mellan nikon å canon vid förstoringar borde skaffa glasögon pressa d200 över 1600 å ta eos 5d som jag har å kör på 3200 canon vinner i a4 format så det skriker jag har eos 350d å eos 5d polarn har d2oo å d70s jag slår han över 800 i brus med vilken kamera som helst å sen är det inte nikons sensor som sitter där det är sonys så gå gärna å betala 16000 för nåt du kan få för under 10000 nikon fans måste vara desperata d80 verkar vara bättre än d200 om du kan vara utan en del detaljer polarn skäller som en hund nu tycker nikon sålt taskerna till räven när dom inte kan ta fram en egen sensor snart kör sony över nikon canon kommer alltid å klara sig dom har lite framförhållnig å kommer med modellerna i rätt ordning nu är nog många d200 ägare sura när d80 kom skyll er sj va så funkar nikon panik modells släppen d200 säljer knappt nu när d80 är släppt jag vet !!

5D kostar 10000kr mer. Jämför kameror ur samma segment, så blir det mer rättvisande.

/K
 
steve eilertsen skrev:
få slut på brus nivå hysterin mellan kameror om du läste från början av inlägget så hade du förstått !!tack för ditt inlägg !!

Jag har läst ditt första inlägg flera ggr nu och jag fattar fortfarande inte vad du vill ha sagt. Ironiserar du eller försöker du bara flamea (svengelska)?

Dessutom tycker jag att denna tråden verkar bli ett riktigt bottennapp, "påhopp" om språkkunskaper och fett OT efter bara ett par inlägg :-(

Skärpning!

M
 
Det här var nog det mest IQ befriade inlägget på fotosidan hittils. För det första går det knappt att läsa vad du skriver, för det andra gämför du två kameror i helt olika segment! Hur skulle det låta om jag kom in i ett volvo forum och sa till alla att slänga sina volvo bilar, volvo kommer dö ut för ferrari är snabbare? Get a grip

MVH
Dennis
 
Så.. säg till när ni är färdiga med att kasta grus på varandra, så lägger jag locket på sandlådan.
 
steve eilertsen skrev:
den som inte märker brus skillnader mellan nikon å canon vid förstoringar borde skaffa glasögon pressa d200 över 1600 å ta eos 5d som jag har å kör på 3200 canon vinner i a4 format så det skriker jag har eos 350d å eos 5d polarn har d2oo å d70s jag slår han över 800 i brus med vilken kamera som helst å sen är det inte nikons sensor som sitter där det är sonys så gå gärna å betala 16000 för nåt du kan få för under 10000 nikon fans måste vara desperata d80 verkar vara bättre än d200 om du kan vara utan en del detaljer polarn skäller som en hund nu tycker nikon sålt taskerna till räven när dom inte kan ta fram en egen sensor snart kör sony över nikon canon kommer alltid å klara sig dom har lite framförhållnig å kommer med modellerna i rätt ordning nu är nog många d200 ägare sura när d80 kom skyll er sj va så funkar nikon panik modells släppen d200 säljer knappt nu när d80 är släppt jag vet !!
Är det här ett skämt, både språkligt och innehållsmässigt?
 
steve eilertsen skrev:
den som inte märker brus skillnader mellan nikon å canon vid förstoringar borde skaffa glasögon pressa d200 över 1600 å ta eos 5d som jag har å kör på 3200 canon vinner i a4 format så det skriker jag har eos 350d å eos 5d polarn har d2oo å d70s jag slår han över 800 i brus med vilken kamera som helst å sen är det inte nikons sensor som sitter där det är sonys så gå gärna å betala 16000 för nåt du kan få för under 10000 nikon fans måste vara desperata d80 verkar vara bättre än d200 om du kan vara utan en del detaljer polarn skäller som en hund nu tycker nikon sålt taskerna till räven när dom inte kan ta fram en egen sensor snart kör sony över nikon canon kommer alltid å klara sig dom har lite framförhållnig å kommer med modellerna i rätt ordning nu är nog många d200 ägare sura när d80 kom skyll er sj va så funkar nikon panik modells släppen d200 säljer knappt nu när d80 är släppt jag vet !!
Du har säkert rätt, men vart vill du komma? Du påstår ju bara en massa saker, alltså inget underlag för nån diskussion. Vad är meningen med ett sånt inlägg?

"hej jag vet bäst och alla andra är dumma i huvudet"

Jaha? Om det är nåt du vill snacka om så bör du ju ha en konkret frågeställning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.