Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Garanti

Produkter
(logga in för att koppla)

trebh

Aktiv medlem
Om man köper en importkamera så blir man ibland erbjuden om att köpa till en 3-års världsgaranti som möjliggör service hos Nikon i hemlandet.Är detta erbjudande en bluff eller har Nikon någon världsgaranti som gäller digitala systemkameror?

Detta gäller alltså ett Digitalt systemkamera hus.Så här står det i erbjudandet: 3Years extended Worldwide Warranty card, so that customers may service it at their local Nikon service centers in case of need

Nikon själva har ingen världsgaranti på digitalhus.

Den garanti som troligen menas är en Mack garanti, om det blir något fel på kameran så får du skicka den till Nikon service i Sverige, dom i sin tur tar betalt av Mack som är ett bolag som du köper en garantitid utav.

kent.

Ja det stämmer. de är Mack Garanti jag menar. Är det någon som vet om denna garanti funkar i praktiken

Om jag köper en Nikon med Mack Garanti innebär detta då att jag inte måste skicka tillbaka kameran till den affären där jag köpte den utan kan lämna till Nikon service i det land jag befinner mig?

Låter för bra för att vara sannt. Finns ju Mackgaranti på upp till 7 år för inte allt för mycket pengar.

Vad jag förstått så funkar det så här...

Du medelar Mack att det är fel på kameran, dom i sin tur talar om för dig vart du skall sända kameran för reperation, här i Sverige blir det någon utav kameratillverkarens service ställen, dom i sin tur tar betalt för reperationen av Mack.

kent.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar