Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon FM3a - vilka blixtar passar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Gjorde mig nyligen lycklig, köpte en FM3a med tillbehör, läs motor och objektiv, i mintcondition till ett fyndpris. Men vad hjälper detta när man inte vet vilka av Nikons alla äldre och nyare blixtar som är kompatibla! Hos Nikon Sverige fick jag svaret "förmodligen alla" men dom är ju sedan tidigare kända för sin utomordentliga service...

Nån av er som kan upplysa mig eller länka mig till nån lämplig sida? Det skulle vara till stor glädje och nytta för mig. (lät ganska tjusigt, va?) Helst vill jag skaffa mig en mindre blixt med hyfsad kräm, kommer endast att använda den inomhus.

Taxam för all hjälp av er mer kunniga är jag ändå.

Hälsar
Sture
(värdelös som fotograf men plåtar ändå)

Nikon Svenska gav rätt svar. Alla Nikons ttl-blixtar funkar, om man undantar obskyra grejer gjorda för F3. SB-26, SB-24, SB-28, SB-28DX, SB-800, SB-80DX, SB-600 osv osv.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto