Annons

Nikon F3/T, vad kan den vara värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fatcat

Ny medlem
Hejsan.

Fick en gammal kamera av min bror för ett par år sedan.
En Nikon F3/T svart.
Sen vad det är för objektiv vet jag inte, men står "Nikon AF NIKKOR 35-70mm" på.

Skickar med några bilder också.

Är fullkomligt oduglig när det kommer till kameror så jag vill veta vad den kan vara värd.

Bilagor

• DSC00343.jpg
    DSC00343.jpg
    14.1 KB · Visningar: 280
  • DSC00344.jpg
    DSC00344.jpg
    13.8 KB · Visningar: 279
Värde?

Svårt säga något exakt. F3-hus brukar gå från kanske 800 upp till 1500-2000 (om dom är i grymt bra skick)
Nu är din en F3/T och jag har för mig att den har en kåpa av titanium. Finns en väldigt snygg metallfärgad titanium. Den är exklusivare än en vanlig F3:a men hur det omvandlas i pengar är svårt att säga. Skulle tro att skicket är väldigt avgörande. Av bilden att döma är din ganska sliten och det drar ner värdet. Viktigt att den fungerar korrekt och att inga delar saknas eller är trasiga.
Objektivet är ett 35-70/2,8. 80-talets motsvarighet till dagens 24-70. Ett bra objektiv men lite begränsat omfång. Skarpt och bra dock. Begagnat 1500 - 2500 beroende på skick. Finns en nyare variant, D, som brukar ge lite högre pris.

Kolla på Blocket och på Tradera. Blocket visar ju vad folk önskar att dom ska få medan Tradera kan visa vad det verkligen gick för i en auktion. Ibland blir det högra priser på Tradera än på Blocket. Konstigt nog.

/johan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto