Damocles
Aktiv medlem
Fast det är totalt irrelevant vad kameran har för standard DPI inställt. Det är ju ändå något som var och en bestämmer vid utskriftstillfället beroende på storleken på utskriften och eventuell interpolering.henkka skrev:
Nu är jag inte riktigt säker, men jag har för mig att D50 och D70 har samma sensor, om detta nu stämmer så får du 300dpi bilder med D50:an, på 350D får du 73dpi...
350D ger ca 296 dpi vid utskrift på ett A4 utan interpolering. D50 ger 257dpi. Båda är fullt tillräckligt för bra bilder men en högre detaljtgrad kan klart vara användbart vid väldigt plottriga motiv eller större utskrifter än A4.
Du kan låsa spegeln på 350D.henkka skrev:
...kan du låsa spegeln på, inte på 350D:n
...har större buffer minne (16fps mot 14fps)
...batterikapacitet är DUBBEL mot 350D:n. ( 1400mAh mot 740mAh)
...ställbar självutlösarens tid (JAG har haft nytta av detta!)
Vid låsning av spegeln sjunker även självutlösarens tid från 10 sek till 3 sek, och du kan därigenom välja mellan 10 eller 3 sekunders självutlösare.
Också, batterikapacitet säger egentligen ingenting utan strömförbrukningen angiven. Man får kolla på hur många bilder det går att få ut ur respektive laddning.
1/200 i blixtsynk som 350D har fungerar för i princip allting utom de 0.2%'en av fallen där det kan vara bra att ha högre. Speciellt i studio är alldeles tillräckligt.
Den praktiska gränsen med ett snabbt flashkort är högre än storleken. 350D ger upp till 23-27 bilder utan att sakta ner i hastighet.