ANNONS
Annons

Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Jag bytte i julas upp mig till en D90 från just en D60! Så har du frågor angående skillnader och kortare bekräftelser av vad du tror, släng i väg ett meddelande.

Har tyvärr väldigt bråttom iväg nu, men kort sagt: Jag ångrar inte uppköpet, dock är inte ISO:t riktigt så fantastiskt tycker jag... Men helt klart en mycket roligare och bättre kamera än D60n!

Benji

Aha okej, även om det kanske inte sån stor skillnad så blir det nog tillräckligt för mig:)
Kanske kommer med ett litet meddelande sen när jag har köpt den;)

Det vet ja, men ja hade ingen koll att de satt en slags mekanism i själva kamerahuset som bestämde bländaren eller så är ja helt korkad just nu;)

Om du tittar bakpå ett objektiv (sidan som sitter in mot kameran) så kommer du hitta en liten pigg, om du tittar genom objektivet och för piggen åt sidan kommer du se att bländaren går ihop. Kameran har en motsvarande pigg som trycker till den piggen för att blända av objektivet.

/Karl

Om du tittar bakpå ett objektiv (sidan som sitter in mot kameran) så kommer du hitta en liten pigg, om du tittar genom objektivet och för piggen åt sidan kommer du se att bländaren går ihop. Kameran har en motsvarande pigg som trycker till den piggen för att blända av objektivet.

/Karl

Jaha, är det bländarmekanismen, jag har sett den förut men aldrig riktigt förstått vad den har för verkan:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar