Annons

Nikon D90 och Sigma EX 70/2,8 DG Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Wilbur

Medlem
Hej allihop!

Jag heter Mattias och är ny på sidan (och ny som hobbyfotograf).
Har en fråga här oxå;

Jag har en Nikon D90 och är jättesugen på ett bra macro-objektiv.
Har bara haft Nikkor-objektiv innan men nu vill jag ha ett Sigma EX 70/2,8 DG Macro, det ska väl inte vara några konstigheter va??
Jag menar, det är väl inga hakar med att vissa funktioner inte funkar och så med det objektivet bara för att det inte är Nikkor..?

/Mattias

Hej allihop!

Jag heter Mattias och är ny på sidan (och ny som hobbyfotograf).
Har en fråga här oxå;

Jag har en Nikon D90 och är jättesugen på ett bra macro-objektiv.
Har bara haft Nikkor-objektiv innan men nu vill jag ha ett Sigma EX 70/2,8 DG Macro, det ska väl inte vara några konstigheter va??
Jag menar, det är väl inga hakar med att vissa funktioner inte funkar och så med det objektivet bara för att det inte är Nikkor..?

/Mattias

Välkommen till sidan!

Nej, inga hakar.
Funkar utmärkt.
Då D90 har AF-motor kan den ta alla AF-objektiv som är avsedda för Nikonfattningen, både objektiv med respektive utan egen AF-motor fungerar, inkl. AF-funktionen.

Manuella objektiv passar också, men då får du använda manuell fokusering.
Ljusmätfunktionen på de äldre Nikonobjektiven ihop med bla D90 varierar, där finns det många på sidan som har bra kunskap om vilka som klarar vad på tex D90, inte jag dock...

Välkommen till sidan!

Nej, inga hakar.
Funkar utmärkt.
Då D90 har AF-motor kan den ta alla AF-objektiv som är avsedda för Nikonfattningen, både objektiv med respektive utan egen AF-motor fungerar, inkl. AF-funktionen.

Manuella objektiv passar också, men då får du använda manuell fokusering.
Ljusmätfunktionen på de äldre Nikonobjektiven ihop med bla D90 varierar, där finns det många på sidan som har bra kunskap om vilka som klarar vad på tex D90, inte jag dock...

Ah ok, då kan jag va lugn.
Tack så mycket för hjälpen!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto