Annons

Nikon D90 (hjälp)

Produkter
(logga in för att koppla)

Twilice

Aktiv medlem
Som jag sett sjunker på vissa ställen priset på nikon D90. Jag har i princip bestämt mig att köpa en sådan.
Fotosidan/forum/nikon d90 mellandagsrea

Här är problemet, jag har ett presentkort på 4000 hos japanphoto.
(planerat köp var nikon d90 + 19-105mm kit-objektiv)

Jag vet inte hur jag ska göra.

Ska man försöka hitta ett pris och köpa huset för 6000 i en annan affär? Sedan se om man kan köpa ett objektiv för de 4000 hos japanphoto? (isåfall vilket)

Eller ska man hoppas att de sänker priset på det nikon d90 som jag tänkt köpa från början?

Som jag sett sjunker på vissa ställen priset på nikon D90. Jag har i princip bestämt mig att köpa en sådan.
Fotosidan/forum/nikon d90 mellandagsrea

Här är problemet, jag har ett presentkort på 4000 hos japanphoto.
(planerat köp var nikon d90 + 19-105mm kit-objektiv)

Jag vet inte hur jag ska göra.

Ska man försöka hitta ett pris och köpa huset för 6000 i en annan affär? Sedan se om man kan köpa ett objektiv för de 4000 hos japanphoto? (isåfall vilket)

Eller ska man hoppas att de sänker priset på det nikon d90 som jag tänkt köpa från början?

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=116085

Som jag frågade undrade jag hur jag skulle göra med objektiv och sådant.Jag hade redan med den länken för referens om rean.

Ska jag fortfarande gå på mitt planerade köp av kamera+kit 18-105mm på japanphoto (där jag har 4000 presentkort)

Eller ska jag försöka leta upp ett "mellandagsrea" hus för 6000 och köpa ett annat sorts objektiv på japanphoto. Eller tror ni priset sänkts där.

Det beror ju på hur mycket du hade tänkt lägga ner totalt, men det bästa är ju att köpa kamerahuset så billigt som möjligt och därefter införskaffa dig optik på japanphoto för dina 4000, japanphoto är mycket prisvärda stundtals, men ibland är de överprisade. Vid ett tillfälle påpekade jag deras överpris men då gick de snabbt ner så prova föra en dialog (kanske innan du nämner att du har ett presentkort där?)

Ah, smart. Kanske var lite dumt av mig att säga att jag kommer tillbaka.

Men om vi säger att budget ligger på ca omkring 10,000. (sen +- beroende på tillbehör)

*det verkar även som alla de där 6000 kr reorna är borta nu stämmer det?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto