bikeman
Avslutat medlemskap
Jag tänkte kolla lite med er andra forummedlemmar som har D800 hur ni har haft eller har problem med oljefläckar på sensorn. Min D800 är inne på "oljesanering" för andra gången nu innom två månader. Första rengöringen var ett riktigt fuskjobb. Jag tycker inte Nikon verkar ta problemen riktigt på allvar, verkar som om dom tror att allt blir frid och fröjd bara vi "putsar" lite. Dom långa servicetiderna för ett kamerajobb är allt annat än acceptabelt, och jag tycker att Nikon´s försök till försvar om att det är långa köer just nu och sjukdomsfall etc. blir lite löjeveckande.
Man måste lösa problemen och inte bara försöka förklara bort dom. Mitt förtroende för Nikon börjar på allvar att bli naggat i kanten och jag har fotat med Nikon sen ungefär 77-78. Ska bli intressant och se hur "oljesaneringen" blir den här gången, blir det inte bra så måste dom ge mig en ny kamera. Två reparationer är ok enligt konsumentköpslagen men inte mer.
Jag återkommer med info senare om hur det går.
Man måste lösa problemen och inte bara försöka förklara bort dom. Mitt förtroende för Nikon börjar på allvar att bli naggat i kanten och jag har fotat med Nikon sen ungefär 77-78. Ska bli intressant och se hur "oljesaneringen" blir den här gången, blir det inte bra så måste dom ge mig en ny kamera. Två reparationer är ok enligt konsumentköpslagen men inte mer.
Jag återkommer med info senare om hur det går.