cakon
Aktiv medlem
Har just varit ute och knäppt lite. Var utomhus med kameran i ca en timme och ute är det runt 5 minus. Efter ungefär en halvtimmes utomhusdrift så kunde kameran plötsligt inte känna av bländaren i objektivet när jag startade upp muskedundret. Efter lite vridande på bländarinställningen så funkade det igen.När jag sedan fokuserade lät det oerhört illa i objektivet. Det gnisslade och skramlade under själva fokuseringen samt hade svårt att hitta fokus. Detta tog givetvis bort fotolusten som jag känt hela förmiddagen. Det var bara att gå tillbaka till bilen och åka hem.
Sedan kollade jag i manualen där det står att kameran kan användas i temperaturer mellan 0 och 40 plusgrader. Vad är det för jävla skit. Ska man inte kunna knäppa på vintern? Jag antar att det står likadant i manualen till alla kameror. Tycker dock att det är kass. Förmodligen klarar kameran lägre temp men i mitt fall är det säkert (förhoppningsvis) objektivet (18-135) som inte fixade kylan. Irriterande är det hur som helst.
Sedan kollade jag i manualen där det står att kameran kan användas i temperaturer mellan 0 och 40 plusgrader. Vad är det för jävla skit. Ska man inte kunna knäppa på vintern? Jag antar att det står likadant i manualen till alla kameror. Tycker dock att det är kass. Förmodligen klarar kameran lägre temp men i mitt fall är det säkert (förhoppningsvis) objektivet (18-135) som inte fixade kylan. Irriterande är det hur som helst.