Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D80 Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolle90

Medlem
hej

finns det fler Batterigrepp än Nikon MB-D80 som passar på Nikon D80?

har läst mycket om det, å det ska vara plastigt och dålig avtryckare, så känner mig inte så sugen på det, än ändå i behov utav ett Batterigrepp. finns det någon med högre kvalié för Nikon D80?

hej

finns det fler Batterigrepp än Nikon MB-D80 som passar på Nikon D80?

har läst mycket om det, å det ska vara plastigt och dålig avtryckare, så känner mig inte så sugen på det, än ändå i behov utav ett Batterigrepp. finns det någon med högre kvalié för Nikon D80?

Finns två olika vad ja har för mig. Dels något "pirat" märke, sen nikons egna, sjäklv har jag nikons egna med två batterier i.
Säger såhär, vet inte hur jag kunnat fotat utan batterigrepp förut, känns otroligt bra och välbygt, sitter toppen, iaf på min kamera..

Du lär inte bli besviken om du köper ett..

Hej,

Visst finns det pirat (Hähnel, Opteka), precis som Robert skrev.
Men jag är otroligt nöjd med Nikons, greppet blir otroligt bra och avtrycket duger. Bra med inmatningsrattarna på greppet, sen har man ju fördel av att kunna nyttja vanliga AA batterier om det behövs, vilket räddade mig härom dagen när det vanliga batteriet tog slut för fort...
Och mitt grepp sitter oftast på kameran numera.

Jag har ett över, om du mot förmodan skulle vara intresserad.
(finns på FS annonsmarknad)

Mvh

Mikael

hmm ok.

nä men en Piratkopia vill jag verkligen inte ha. menar mer på det ifall det finns något annat gräpp ifrån Nikon som passar, med bättre byggkvalité och bättre knapp.

Har batterigreppet MD-80 till min D90 och är helt nöjd med det.Upplever det inte som särskilt plastigt och avtryckaren är helt okej. Åk till en butik i din närhet och be dem skruva på batterigreppet på en visningskamera/din egen kamera och gör din egen bedömning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar