Annons

Nikon D7100

Produkter
(logga in för att koppla)

Andersberggren

Ny medlem
Hej,
jag kollar runt lite på att köpa en Nikon D7100. Har sett varierande priser från 8.500 och uppåt. Igår hittade jag ett trevligt paket på Ebay från USA. Paketet som innehöll bla. objektiv, stativ, minneskort mm. låg på straxt under 9.000. Efter samtal med tullen så skulle det kosta runt 11.700 med moms och tullavgift + frakt, inte lika billigt längre.

Har någon av er något tips på butik inom EU som är billigare än Sverige? Jag har själv sett eglobalcentral.eu, känner någon till dom?

tacksam för svar.

mvh
Anders
 
Gå in till en foto affär och säg vad du vill ha och kolla om du kan få ett paket pris. Oftast kan man få lite bättre pris.
 
Gå in till en foto affär och säg vad du vill ha och kolla om du kan få ett paket pris. Oftast kan man få lite bättre pris.

Det här skulle jag också rekommendera, i synnerhet om du samtidigt tänkte skaffa lite kringsaker som en fotoryggsäck, ett stativ eller vad det nu kan vara.

Bortsett från den ganska höga momsen är priserna i Sverige sällan speciellt mycket högre än i andra länder - i alla fall så länge man håller sig till storsäljare. Mer udda produkter (supertelen och liknande) kan däremot vara märkbart billigare utomlands.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.