Annons

Nikon D70s + 18-50 Sigma för 7995kr?

Produkter
(logga in för att koppla)

cole

Avslutat medlemskap
Vad tycker ni? Är det värt att lägga 7995kr med ett så billigt bra/dåligt objektiv? :) Det är nya grejer.
 
Senast ändrad:
Jag köpte D70:an med Sigmagluggarna och ångrade mig nästan direkt. Jag skulle ha köpt kitgluggen direkt.

Jag tycker du gott kan köpa den ändå, om du resonerar med dig själv att det är huset du betalar för...

Du kommer dock väldigt snabbt bli sugen på ett bättre objektiv som gör kameran mer rättvisa!
 
Det visade sig att det var en D70 och inte en D70s :) killen på "Expert" visste inte riktigt mycket om kameror och trodde att det var en D70s. Det spelade inte så stor roll egentligen utan jag tänkte (lika bra att försöka få den billigare :) och visst fick jag den billigare.

D70
Sigma 18-50
Hoya HMC filter
PRIS 7200kr
 
intressant deal

Det var en intresssant deal det där. Jag såg idag på en expertbutik en D70 (ej s) med sigmat 18-55 för 7700. Är ju inte omöjligt att få ner det paketet till 7200 också. Finns det någon som helst logik i att överhuvudtaget fundera på att ta en D50 med kitoptiken för ca 6650 på onoff? dom tar ju 6996 med ett 256mb minneskort som jag lyckats förhandla bort. Därav det lägre priset. Detta är ju också väldigt bra pris måste man ju säga. Det känns ju som om jag skulle klara mig helt OK med en D50, men en D70 är väl mera att växa i. Det handlar ju trots allt bara om hundralappar.

Objektiven i fråga är väl lika dåliga båda två?

Kommer jag klara av en D70? Det kanske är roligare med en lite enklare kamera? Men kan likväl vara en begränsning.

D70 känns/ser önödigt stor ut fast jag vet inte... Dom är ju stora båda två...

USB 1.1 eller 2.0 Hi-Speed...

2tums display är ju större än 1,8

Belyst LCD kan ju vara bra...

Gammal eller ny modell?

Denna beslutsångest. *suck*
 
Tycker du att det "bara är hundralappar" det rör sig om skulle jag råda dig att satsa på D70:n. Det är ju som du säger inte så stor skillnad men även om D50:n är nyare så tror jag du skulle gå och snegla på "den värre modellen" om du köper 50:an.

Försök dock att få tag på den med Nikon kitgluggen istället för Sigman. Skillnaden mellan objektiven tror jag är större än skillnaden mellan D50/D70.
 
äntligen klart

Idag tog jag mod till mig och köpte en D70. Dock inte med Kit gluggen utan Sigmas 18-50. Hade egentligen tänkt mig en D50 men jag fick D70n till i princip samma pris som D50 Kittet. Tog den till farsan för att första omdömme. Han blev mäkta impad att hans gluggar från typ 70-80 talet gick att fota med kan jag säga.

Nu lär jag väl hänga här och ställa en massa konstiga frågor närmsta tiden antar jag.
 
Re: intressant deal

zoomzoom skrev:


USB 1.1 eller 2.0 Hi-Speed...

D70 och D70s har samma hastighet. Båda är USB 2.0 (fast den långsamma typen).

2tums display är ju större än 1,8
Med samma antal pixlar så upplösnignen blir ju inte bättre.

Belyst LCD kan ju vara bra...
Ovärderligt

Gammal eller ny modell?
Det saknar egentligen betydelse eftersom det i princip är samma kamera och om något år kommer dom att betinga samma pris på begagnatmarknaden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.