Annons

Nikon D7000 och Blixt SB-700 hur kopplar man i hop dom

Produkter
(logga in för att koppla)

ramses2

Aktiv medlem
Hej!

En fråga hur får man SB-700 att fungera trådlöst med D7000
har sökt på Nikons hemsidor men finner inget svar

Pär
 
Är på väg att beställa en SB-700, men nu måste jag vänta på svar i denna tråd först! Ska försöka leta på nätet så länge Pär.

Mvh
 
Har inget av detta men en D90 och SB 600, man sätter kameran i Blixt kommando läge i menyn, man styr sedan den externa blixten med ett IR ljus från den inbyggda blixten. Blixten sätter man till mottagning trådlöst. Ska se om jag hittar lite mer åt dig
 
Har inget av detta men en D90 och SB 600, man sätter kameran i Blixt kommando läge i menyn, man styr sedan den externa blixten med ett IR ljus från den inbyggda blixten. Blixten sätter man till mottagning trådlöst. Ska se om jag hittar lite mer åt dig

Hej!

Det vore kanon om du hittar något
Pär
 
Har inget av detta men en D90 och SB 600, man sätter kameran i Blixt kommando läge i menyn, man styr sedan den externa blixten med ett IR ljus från den inbyggda blixten. Blixten sätter man till mottagning trådlöst. Ska se om jag hittar lite mer åt dig

Vore bra om du hittar något,har letat men ej hitta något
pär
 
Fast vist är det väl så att kameran kommer ge ett lite ljus från sin blixt som styrning. Så vill man ha en helt mörk sida så måste man köpa till en trådlös sändare?


/Johan
 
Fast vist är det väl så att kameran kommer ge ett lite ljus från sin blixt som styrning. Så vill man ha en helt mörk sida så måste man köpa till en trådlös sändare?


/Johan

Tyvärr är det nog för sent att fånga det ljuset så här sex år senare. :)

Allvarligt talat så kan det synas i vissa fall, t ex på riktigt nära håll, i speglar o dyl. Det är inte så mycket, men är det väldigt kritisk så finns det ett tillbehör som heter SG3-IR som man sätter i blixtskon.: https://www.scandinavianphoto.se/produkt/5014835/nikon/ir-panel-sg-3-ir

Den gamla fjärrstyrningen SU-800 använder bara IR-ljus.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.