Annons

nikon D70 krånglar

Produkter
(logga in för att koppla)

[[StefaN]]

Ny medlem
min pappa har lånat min d70 och skulle ta lite foton vid en student... men nu verkar inte kameran svara vid kommandon.. jag köpte kameran förra veckan och har inte haft några problem.. men han får inte upp ngn bild på LCD:n .. när han trycker meny händer inget och inte heller på bildvisningsläget... eftersom han är 40 mil ifrån mig , är det kanske svårt att kolla vad som är fel.. plus att jag inte själv är i närheten av intstruktions boken.. men det verkar mycket skumt.. batteri ikonen verkade vara ganska nere.. men inte helt.. har det med batteriet att göra , att den inte orkar visa bilderna eller menyn.. sitter och är lite orolig... antar att det bara är ngt min gamle far inte sett... men man vet aldrig.. ngn som vet vad det kan vara? jag själv gissar på batteriet är för svagt..någon som vet?

Om batteriet är lågt visar D70n ingenting på displayen! Den använder det sista som finns kvar av batteriet till att skriva på minneskortet så att man inte skall loosa någon bild.

Har du inte skickat med laddaren?

Tips, extra batteri

Har du laddat batteriet någon gång på en vecka ?

Är "väldigt" övertygad om att batteriet är urladdat. D70 visar bara batteri-ikonen blinkande då det är för låg laddning och,,,
inget annat fungerar på kameran.
Den sista lilla randen på batteri-ikonen släcks alltså inte.

Med kameran kan man ta ca 400 bilder i minus 10 grader, och det är väl rätt bra.
Detta enligt mina tester under vintern.

Ett tips ! köp ett batteri till så slipper du missa bra bilder. Det är värt ett batteri extra.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar