fiskrens
Avslutat medlemskap
Jag har i dagsläget en Nikon D5200. Min flickvän vill ha en kamera, och jag funderar därför på att låta henne ta över den och att jag köper en ny kamera till mig själv.
Har dock fastnat lite på vad för kamera jag bör satsa på, och behöver er hjälp med att bestämma mig.
Jag kommer behålla två objektiv att använda till den nya kameran:
Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro (Fungerar den till fullformat??)
Nikkor AF-S DX 35mm f/1,8G
Jag kommer till största del fota ödlor och grodor.
Köper jag en D5300, så behöver jag förmodligen köpa ny då det inte är några som säljs begagnade (Åtminstone inte här på sidan). D610 finns begagnade, men är det värt priset och kommer jag tjäna på det med tanke på mina befintliga objektiv? Är D7100 värt det, med tanke på att nyare har släppts?
Med andra ord så känner jag mig lite förvirrad, och skulle verkligen uppskatta att höra lite fördelar/nackdelar och förslag på vilken jag bör satsa på.
Har dock fastnat lite på vad för kamera jag bör satsa på, och behöver er hjälp med att bestämma mig.
Jag kommer behålla två objektiv att använda till den nya kameran:
Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro (Fungerar den till fullformat??)
Nikkor AF-S DX 35mm f/1,8G
Jag kommer till största del fota ödlor och grodor.
Köper jag en D5300, så behöver jag förmodligen köpa ny då det inte är några som säljs begagnade (Åtminstone inte här på sidan). D610 finns begagnade, men är det värt priset och kommer jag tjäna på det med tanke på mina befintliga objektiv? Är D7100 värt det, med tanke på att nyare har släppts?
Med andra ord så känner jag mig lite förvirrad, och skulle verkligen uppskatta att höra lite fördelar/nackdelar och förslag på vilken jag bör satsa på.