Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D50 värde?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rickard73

Aktiv medlem
Jag har blivit erbjuden att köpa en D50 av en kollega.
Jag har redan en Pentax K200D och ska bara ha D50n som reservkamera vid bröllopsfotografering.

Kameran verkar vara i bra skick och så även kitobjektivet 18-55.
Dock tycker jag slutarljudet är högt, är det så på D50?

Vad hade ni betalat för en sådan kamera?

/Rickard
 
Den är knappt använd tror jag. Hon fick den i present men var nog aldrig särskilt intresserad.
Jag tänkte bjuda 1200:- vilket väl kan ses som rimligt då.
 
Det är ett rimligt pris, och ger egentligen extremt mycket kamera för pengarna. Det största minuset hos D50 är att sökaren är väldigt liten, men det gäller också alla dess konkurrenter från samma tid (och en del instegskameror även idag).
 
Den är knappt använd tror jag. Hon fick den i present men var nog aldrig särskilt intresserad.
Jag tänkte bjuda 1200:- vilket väl kan ses som rimligt då.

Sökte på blocket förut och det fanns folk som ville ha 4k för en.. fortsätt drömma kan man säga till dem.

d50 är en grym kamera som ger riktigt bra bilder direkt!
 
Jag såg också alla fantasipriserna på Blocket.
Kameran har tagit drygt 5000 bilder så det känns okej.
Jag gav ett bud på tusenlappen, okej om jag får den för det.
Ska trots allt bara vara en reservkamera.
 
Är det inte lite dumt att ha en Nikonkamera som reserv till Pentaxkameran? Det innebär ju att du måste ha dubbla uppsättningar objektiv.

Tycker en Pentax K100D eller *ist-DL skulle vara bättre alternativ.
 
Du har en poäng där. Jag har funderat fram och tillbaks på det.
Men jag tänkte så här:
Jag kommer att köpa en ny Pentax men inte förrän tidigast i höst.
Jag vill vänta och se om det kommer nån K5 som det ryktas om.
Då har jag K200n som andra kamera sen.
Så D50n är egentligen bara en tillfällig lösning. Men en billig lösning så länge.
Objektiv kan jag låna till Nikon när det är bröllopsdags.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.