Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D50 med Kittobjektiv 18-55

Produkter
(logga in för att koppla)

Glenn Olsen

Medlem
Frågar för en vän, är denna kamera värt nått idag? Nyskick med kartong och allt?
Om den är värt nått, kan ni isåfall hjälpa mig värdera den?
 
Jag sålde min D50 för ca 10 år sedan för 500kr. I dag kanske du skulle kunna få 300-400, och lika mycket för objektivet. Om du har tur.
 
Enklast är ju att att bara slänga upp på tradera och låta dem gå för det som folk är villiga att betala för dem.
Om det är ett paket med kittobjektivet så är det väl bäst att sälja dem tillsammans, annars är det kanske bättre att sälja dem separat.
 
Svaret är nej. Men någon hundralapp på tradera för objektivet som sagt.
Kamerahuset gör nog ingen glad idag.
 
D50 har ju skruven för objektiv utan autofokusmotor vilket kan vara trevligt. Den har även CCD istället för CMOS om man tycker det är spännande, ccd kameror är ju lite ”inne” idag bland hipster gruppen, även om de nog helst köper en kompaktkamera istället för spegelreflex.

Jag har en D70S som är väldigt lik. Skaffa den av ovanstående två anledningar samt för att den var billig, tror 250 kr. Har den på jobbet för lite makro dokumentationsbilder av skador på elektronik.

Släng ut den på tradera så får ni säkert några hundringar, kanske en femhundring om rätt personer ser den. Mycket mer än så är inte trovärdigt.
 
Säljs på Tradera för 300-500 kr med kitobjektiv. Möjligtvis att din ligger i det högre spannet om den är i fint skick med kartong. Är lite tur också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.