Phoenix_89
Aktiv medlem
Det är ju konstigt! Jag köpte den från affären, varför har inte jag fått en manual?
Är det en bok eller en cd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En bok. Du ska också ha fått en liten enklare folder som handlar om att komma igång med de enklaste funktionerna.Phoenix_89 skrev:
Det är ju konstigt! Jag köpte den från affären, varför har inte jag fått en manual?
Makten skrev:
En bok. Du ska också ha fått en liten enklare folder som handlar om att komma igång med de enklaste funktionerna.
Köpte du kitet eller bara huset?
Får du inte tag på nån så kan jag skicka en gratis mot porto. Kostar säkert några hundra om du ska behöva köpa en i efterhand. Bara att hojta...Phoenix_89 skrev:
18-55 kitet.
Det står på paketet att manual ska följa med också, på paketet men det finns ingen manual.
Köpte den på inet, ska nog gå och snacka med dem.
Det enda jag fick var pictureproject cd skivorna, inget mer.
Makten skrev:
Får du inte tag på nån så kan jag skicka en gratis mot porto. Kostar säkert några hundra om du ska behöva köpa en i efterhand. Bara att hojta...
Kanske har någon plockat upp den för att demonstrera eller så. Minns inte om det var plastfilm på displayen, men alla saker ska vara förpackade i plastpåsar, med tejp som är i princip omöjlig att öppna utan att man sliter sönder påsen.Phoenix_89 skrev:
Nu undrar jag om min kamera har varit använd förut.
1. Paketet var öppet, det såg man.
2. Fanns ingen manual eller quick start guide.
3. Det fanns heller ingen plastfilm över displayen. Hur var det för er när ni köpte kameran ny?
Brorsan ska ringa till inet imorgon så får vi se.
Kolla vad det står på beviset. Det behöver ju inte vara värt besväret att byta kameran om den ser helt ny ut. Det är ju inte direkt troligt att den tagit nån skada av att nån plockat ut den ur förpackningen. Sen är det inte alls säkert att det ska sitta tejp på påsarna, med det gjorde det på min(a). Jag har nämligen fått två, då min första pajjade (självförvållat), och jag fick en ny på försäkringen;-)Phoenix_89 skrev:
Fanns bara ett gult garantibevis, vet inte om det var till huset eller objektivet.
Husets förpackning var öppet, likaså objektivet. Alltså ingen tejp eller något liknande som höll påsen stängd.
Ska nog lämna tillbaks den imorgon. De borde ha sagt något om de har använt den för demonstrering.
Makten skrev:
Kolla vad det står på beviset. Det behöver ju inte vara värt besväret att byta kameran om den ser helt ny ut. Det är ju inte direkt troligt att den tagit nån skada av att nån plockat ut den ur förpackningen. Sen är det inte alls säkert att det ska sitta tejp på påsarna, med det gjorde det på min(a). Jag har nämligen fått två, då min första pajjade (självförvållat), och jag fick en ny på försäkringen;-)
Finns allt annat? Rem, sladdar och sånt?
lukin skrev:
Jag får in 72 st jpeg i högsta upplösningen och kvaliteten på 256 MB med min D70. Borde väl vara motsvarande med D50, så 36 stycken. 20 stämmer nog ganska bra om du kör RAW-format.
Kanske inte svaret på din fråga riktigt, men i RAW-format får jag plats med 67 bilder på ett 512-kort. Jag har endast detta och ett 256, och sålänge man inte är på semester med kameran tycker jag att det räcker ganska långtPhoenix_89 skrev:
Hur stora brukar era bilder vara i det finaste läget med en D50?