ANNONS
Annons

Nikon D50 blixt fel

Produkter
(logga in för att koppla)

Annika.N

Aktiv medlem
Undrar om det är någon som har råkat ut för mitt problem. Blixten avlöser men pop up funtionen funkar inte. Den har antagligen hängt sig.
Får väl lämna in kameran lagom till det att semestern börjar!!! Typiskt. Har haft kameran i ett halvår nu. Hoppas någon kan tala om vad det beror på./Annika.N

Jag kan väl inte hjälpa dig eg, men det funkar inte att fälla upp den med knappen vid sidan av blixten heller?

POP-uppen funkar bara om programratten står i det gröna auto-läget, porträtt, barn, makro eller nattporträtt.

Nej det funkar inte. Har varit i fotoaffären idag. Det blir nog att lämna in kameran över semestern. Det tar ca 4 veckor att laga den.

Annika.N

Klarar du dig inte utan blixten då? Den är ju ändå inte så kul?
Ett alternativ kan ju vara att ta tillfället i akt och köpa en extern blixt. Det är ju roligare, inför semester och så, menar jag... Fast det finns ju kanske inte budgeterat för sånt, såklart. :)

Jo det går ju att klara sig utan blixt. Man får planera sina bilder. De i expertbutiken testade med att sätta till blixt. men det funkade inte med det heller. Blixten har bränt lite eftersom att den har varit nerfälld men ändå utlöst.
Jag tror att jag väntar att lämna in den tills efter semestern. Tack för hjälpen ändå!

Mvh Annika.N

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar