Advertisement

Annons

Nikon d40x?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej. Funderar på att köpa en Nikon d40x då jag hört att det är en bra "nybörjar kamera", och det är precis vad jag är ute efter.
Men vill höra mer åsikter om saken. Rekommenderar ni någon annan kamera? Och om jag ska köpa ett kamerahus, och sedan ett objektiv? Eller om jag ska köpa kameran med ett objektiv från början?
Behöver mycket hjälp. :p
 
Ja, utan objektiv kommer det inte bli några bilder. Men jag tror du ska nog inte köpa på dig några extra objektiv från början utöver det som ingår med kameran vilket brukar vara ett 18-55mm. Kör med det och se vad som du tycker inte duger med det objektivet och köp sedan det du behöver komplettera med.
 
Det skapas väl 2-3 trådar i veckan i just detta ämne.
Läs några stycken och ställ mer frågor när du vill veta mer specifika saker om ngt som inte står i trådarna.
 
köpte själv D40x som min första SLR för ett år sedan och som nybörjare funkar den bra. Den är lätt att lära sig och jag har verkligen lärt mej mycket med hjälp av den. Vet nog innerst inne att jag tillsist kommer behöva köpa en bättre men än så länge är den en trogen vänn! vet inte så mycket om D60 mer än att den är mindre tror jag, D40X är en lagom storlek tycker jag. personligen tycker jag att en ännu mindre kamera blir svårare att hålla stadigt.....
 
vet inte så mycket om D60 mer än att den är mindre tror jag, D40X är en lagom storlek tycker jag. personligen tycker jag att en ännu mindre kamera blir svårare att hålla stadigt.....

D60 är i princip samma kamera som D40X (och D40, för den delen). Huset är identiskt, så alla tre kamerorna är lika stora.
 
Det är sant :). Själv hade jag nog köpt en D40, och lagt de extra tusenlapparna på ett schysst objektiv... Men vad vet jag, jag valde en D300 istället så att jag kan slå i eventuella utstickande spikar med kameran om det kniper :).
 
Är det inte billigare att köpa en hammare i så fall?

Skämt åsido, vilken kamera man som nybörjare än väljer blir man säkert nöjd. En systemkamera är underbart!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.