Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon d40

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickesvenfelt

Aktiv medlem
Hej, jag funderar på att köpa ett NIKON D40 KIT.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid...de!&LinkType=Product&SpaceCode=NewsBox2&erb=1

Objektivet som följer med är ett 18-55/3,5-5,6 och jag undrar om det har autofokus?

Ska ta kort på sport! Så det skulle underlätta något!
Hur bra/dåligt är det objektivet?

Sitter ni och druvar på någon hemsida som säljer D40 med alla tillbehör och endast kamerahuset så länka! Alltså utan optik.

Länka gärna ett billigt objektiv som är bra att ta kort på sport med!
 
De är ett kitobjektivt så de är inte direkt något att bli jätteexalterad över, förmodligen lite kort/ljussvagt för sportfoto med, men de beror ju på vad för sport du ska fota..
 
18-55 är inte idealiskt för sport, men väl för att lära dig grunderna och förstå vad du behöver.

Okej, för jag har en äldre kompis som har en d80 som kunde låna ut sitt 18-55 objektiv till mig :p
Så jag senare kunde köpa ett bättre objektiv.

Någon som sitter och druvar på en hemsida som säljer enbart D40 huset?
 
D40 med kitobjektiv har sålts för 2999kr ett par gånger. Jättetrevligt kamera som jag varmt rekommenderar, speciellt med sb-400-blixten som går att slå i taket.
 
En kompis köpte D40 med 18-55 och SB-400 på MediaMarkt för 4000 spänn. Kändes klart prisvärt när jag upptäckte att SB-400 gick att vinkla uppåt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.