Annons

Nikon D40, D50, D70...

Produkter
(logga in för att koppla)

BamZe84

Aktiv medlem
Tjenare,
Tänkte höra lite vad som skiljer de olika kamerorna åt ? Var och kände lite på D40, men tyckte den kändes lite väl platstig och billig ? Men dem hade inte D50 och D70 inne..och jag ska kanske åka 40mil och köpa en D50, så nu är min fråga är D50 mer lika D40 eller ? och D70 mer lik D80 ? för jag blev över förtjust i D80 idag den låg som handen i handsken på mig :p

D40 med objektiv ca 6000,
D50 beg med objektiv och minne o väska 3900
D70 helt ny från tyskland me minna o objektiv 5500,

vad ska man välja ?

tacksam för svar :)
 
D50 är ju föregångaren till D40, och D70 föregångaren till D80. Dessutom så kom ju D70 med en uppgradering som jag tror heter D70 X
D50, D70 och D70 X är nu utfasade ur sortimentet och ganska svåra att hitta. Nu finns ju även en upphottad D40 kallad D40 X.

Själv slog jag till på en D80. Underbar kamera !

Skillnaden mellan modellerna får du allt leta upp själv på nätet.

// Hasse
 
Gården skrev:
D50 är ju föregångaren till D40, och D70 föregångaren till D80. Dessutom så kom ju D70 med en uppgradering som jag tror heter D70 X
D50, D70 och D70 X är nu utfasade ur sortimentet och ganska svåra att hitta. Nu finns ju även en upphottad D40 kallad D40 X.

Själv slog jag till på en D80. Underbar kamera !

Skillnaden mellan modellerna får du allt leta upp själv på nätet.

// Hasse

Tjenare, okej ja d80 är riktigt nice rå gillade den. men ekonomin räckte inte hela vägen till en sån. Så de blev en månad gammal D70 istället beg ifs men de kan ju kvitta de är min första systemkamera :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.