Annons

Nikon D4 med Tamron 90mm macro

Produkter
(logga in för att koppla)

anteo

Aktiv medlem
Nyss införskaffat ett Tamron 90mm, 2,8. Den nya versionen.. Problemet är att jag får inte autofokusen att fungera??

Någon som har tips?

Har du ställt in autofokus på objektivet?
Vet inte hur nya tamron 90mm fungerar men på det gamla sköt man fokuseringsringen framåt eller bakåt.

Den nya har knapp på sidan av objektivet, AF eller MF, står på AF, Kameran på fokus C..

hehe självklart :p Står alltid på AF, Objektivet packa jag upp ur kartongen, satte på kameran.. helt nytt.

hehe självklart :p Står alltid på AF, Objektivet packa jag upp ur kartongen, satte på kameran.. helt nytt.

Tja - ibland kan man missa det uppenbara:) Vet av egen erfarenhet! Enl. din profilsida har du en D700 också. Fungerar gluggen på den? Om inte är det väl fel på objektivet och då är det väl bara att få det utbytt.
Anders W
PS
Men det är ett förbaskat trevligt objektiv (när det funkar). Har det själv fast till en D800 resp. D7000.

Haha åh ja visst kan man det! ;) ibland löser man dem svåraste problemen med den simplaste lösningen!

Jajamen det har jag, är dock 50 mil från den just nu, firade sambon uppe hos hennes släkt å tog bara med ena kameran, får testa när jag kommer hem! :)

Haha åh ja visst kan man det! ;) ibland löser man dem svåraste problemen med den simplaste lösningen!

Jajamen det har jag, är dock 50 mil från den just nu, firade sambon uppe hos hennes släkt å tog bara med ena kameran, får testa när jag kommer hem! :)
Då får du nog ägna dig åt sambon tills du kommer hem igen. Det kanske blir uppskattat:)
Anders W

PS Återkoppla gärna när du kommit på vad som var fel.

Objektivet fick hon i present, så lite surt att de inte funkar :/ men kanske ja kan få lite uppmärksamhet tills dess ;)

Provade på en annan nikon här nyss, tror de är typ en d5000 eller liknande.. Funka inte heller :( så får nog lämna tillbaka det å få ett nytt.

Tack iaf! :)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto